Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

Zdeněk Škromach a jeho fenomenální profil: čím je jiný?

Poslední dobou se stále více hovoří o profilu bývalého poslance za ČSSD na Facebooku. Je jak terčem posměchu, z kterého plynou různé parodie a zároveň vzbuzuje tak trochu údiv. Pojďme se společně podívat, čím je Škromachův profil tolik zajímavý.

Politici ČSSD většinou sociálním sítím příliš neholdují. Důvod je prostý – jejich voliči na nich zastupují malé procento, přičemž má v současnosti největší monopol na Facebook a Twitter TOP09. Pokud je snad nějaká sociálně demokratická stránka nebo profil hojněji lajkovaný, většinou se jedná o stránky negativní nebo parodující.

U Zdeňka Škromacha je to jiné. Jistě by bylo zajímavé provést výzkum, kolik jeho fanoušků je upřímných a kolik z nich se chce jen pobavit nebo si z politika utahovat. Dle našeho se zde totiž všechny skupiny úzce prolínají a to je jedna z komponent, která jej dělá zvláštním.

734251_547854418592466_295945763_n

Úvodní fotografie z profilu Zdeňka Škromacha

 

Samotné počínání Zdeňka Škromacha je oproti jiným politikům zvláštní. Na první pohled je jasné, že jej opracovávání profilu prostě baví. I přes malou podporu v tomto médiu se nestahuje a nezveřejňuje pouze screeny politických programů, jako to dělají jiní.  Snaží se být co nejvíce lidský a reagovat na běžné životní události. Nejvíce k dobru mu je jeho osobní přístup ke komentujícím – v diskuzích, které se běžně rozběhnou pod sdíleným příspěvkem se velmi aktivně projevuje. Odpovídá na názory a sám někdy i otázky pokládá. Dělá z toho vlastně něco jako status běžného uživatele, který si chce zadiskutovat. Výsledkem je pak bez ohledu na politický charakter názorů značně nearogantní dojem, jež u profilů tohoto typu často vídáme.

Negativitu a parodie uživatelů však vzbuzují jeho kontroverzní a plné klišé úvodní a profilové fotky. Zde zřejmě ruka trochu ujíždí – dneska už nikdo nechce vidět postaršího politika jak je v době velikonoc vyfotošopován do barevných vajíček. Také fotografie nahého těla ve vířivce s přáním hezkého dne nejsou pro mladé uživatele nových medií zrovna něčím, co by chtěli vidět.

Období Velikonoc

Období Velikonoc

Tak či onak, Zdeněk je na Facebooku prostě jiný. Uvidíme, jestli jej jeho prezentace bude pořád stejně bavit a dočkáme se třeba nějaké tutovky na Vánoce.

Publikováno: Středa, 18 Září, 2013 autorem Facemag.cz