Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

Začínáme: Jak vytvořit svou první Facebook reklamní kampaň

Kampaň na Facebooku je úžasný způsob jak v krátkém čase seznámit velké množství lidí s vaší značkou či organizací. O reklamě na Facebooku se hovoří všude, ale vy jste možná v této oblasti úplným nováčkem a netušíte, jak na to. Poradíme vám.

Prvním krokem k vytvoření reklamy je vytvoření stránky na Facebooku, která vlastně zastupuje vaši firmu či produkt. Stránku můžete vytvořit na tomto odkazu. Klikněte na něj a pak vyberte typ stránky, který nejlépe odpovídá vašemu byznysu.

Jak vytvořit svou první reklamní kampaň na Facebooku?

Co má vaše stránka reprezentovat? značku, výrobek, organizaci nebo místní podnik?

Poté, co jste vytvořili stránku se všemi jejími náležitostmi, můžete se pustit do tvorby reklamní kampaně. K tomu je určen tento odkaz. Předtím, než se do reklamní kampaně pustíte, ujistěte se, že jste se důkladně seznámili s možnostmi platby za reklamu.

Zeptejte se sami sebe na tyto otázky:

  • Co chcete propagovat?
  • Kdo je vaše cílové publikum?
  • Jaké jsou vaše rozpočtové, platební a plánovací možnosti?
  • Jak si reklamy otestujete a jak změříte jejich dopad?

Tomuto plánovacímu procesu věnujte patřičnou pozornost, po jeho zpracování se můžete vrhnout do samotné tvorby kampaně:

1. Vyberte destinaci

Předtím, než spustíte svou rekamní kampaň, musíte nastavit základní atributy reklamy. Vyberte destinaci (Facebookovou stránku, URL adresu), kterou chcete propagovat.

Jak vytvořit svou první reklamní kampaň na Facebooku?

Co chcete propagovat na Facebooku? Možnosti jsou takřka neomezené.

Facebook se vás pak zeptá, čeho byste rádi dosáhli: můžete chtít získat více Likes a nalákat další fanoušky, propagovat posty stránky a další. Navštivte záložku „Rozšířené možnosti“ a nastavte si cíle kampaně přesně podle vašeho gusta.

Jak vytvořit svou první reklamní kampaň na Facebooku?

Co chcete udělat? Jaké jsou cíle vaší reklamní kampaně? toto byste měli mít promyšlené již předem.

2. Vyberte cílové publikum

Předem jste si promysleli, na jakou cílovou skupinu chcete svou reklamu zaměřit. Nyní máte možnost tuto skupinu přesně nadefinovat. Můžete určit celou řadu atributů: místo bydliště (stát i město), věk, pohlaví, vzdělání či zájmy. To vám umožní zajistit, aby se vaše reklama skutečně ukázala jen těm lidem, kteří by o ni mohli mít zájem.

3. Nastavte rozpočet a možnosti kampaně

Svou nově vznikající kampaň pojmenujte a nastavte rozpočtové možnosti. Rozšířené možnosti v této kategorii vám dávají možnost vybrat způsob financování vaší kampaně – CPM (Cena za tisíc interakcí), CPC (Cena za kliknutí) nebo oCPM (optimalizovaná cena za kliknutí)

4. Otestujte více variant reklamy a sledujte výsledky

Rozběhněte více verzí reklamy a testujte jejich účinnost. Postarejte se o to, abyste byli schopni včas stáhnout reklamu, která vykazuje podprůměrné výsledky, zkoušejte změnit fotografii u reklamy. Zkoumejte, co vaše publikum nejvíc přitahuje pomocí sledování konverzí a následného sběru dat.

Vytváření reklam na Facebooku je snadnou cestou, jak ke svému produktu či organizaci přilákat velké množství fanoušků. Se všemi možnostmi, které Facebooku nabízí, se nebojte být hraví: zkoušejte, experimentujte, bavte se. Měňte text, fotografie, atributy cílového publika. Brzy se naučíte, jak v prakticky nulovém čase vytvořit zajímavou, atraktivní reklamu pro uživatele Facebooku.

Zdroj: http://goo.gl/vbY7fC

Publikováno: Neděle, 4 Srpen, 2013 autorem Facemag.cz
Doporučujeme
Facemag na Facebooku
Přečetl jsi fakt všechno?
Aktivita
Další parádní weby