Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

Velká facebooková revoluce aneb od 30. března už jen Timeline

Zbývají poslední chvíle do 30. března 2012 – dne, který bude znamenat zásadní změnu v profilech Stránek na Facebooku. Ty se totiž budou od tohoto data zobrazovat výhradně v režimu Timeline. V dnešním článku se pokusíme vás trochu inspirovat, co se týče hlavní fotky: o té budete totiž přemýšlet asi nejvíce.

Timeline podle Kofoly

Co si jako úvodní obrázek zvolit?

Velice jednoduchá otázka. Je na ni však odpověď podobně triviální? Možností je bezpochyby celá řada. Nic nezkazíte fotkou, která bude nějakým způsobem odkazovat na to, co děláte (např. na produkty, které vyrábíte). Alternativou je i taková fotka, která bude zároveň sloužit jako reference (např. obrázek spokojených zákazníků). Sofistikovanější a zároveň i velmi efektivní může být použití koláže zaznamenávající jednotlivé vývojové etapy vaší firmy (tato možnost se přirozeně týká pouze firem s dlouhou a zajímavou historií).

Inspirujte se v médiích, u konkurence, případně popusťte uzdu fantazii

Hlavní fotka – Cover obrázek – nemusí být něco pevně daného. Pokud se v současnosti věnujete určitému tematu či činnosti, dejte to svou hlavní fotkou najevo. Pokud se pole vaší působnosti změní, změníte si i vy svůj profil. Velice vhodné je zvolit si jako hlavní fotku např. obrázek své prodejny či sídla nebo zajímavě ztvárnit své logo. To se týká především podniků, jako jsou autosalony, pneuservisy, benzínové stanice apod.

Timeline podle Lucie Bílé

Dobrou firmu dělají dobří zaměstnanci. Nestyďte se za ně.

Máte mediální agenturu? Pracují pro vás známé či jiným způsobem neobyčejné osobnosti nebo dokonce „celebrity“? Ukažte je na svém profilu. Co takhle kolektivní fotka všech zaměstnanců?

Co naopak na úvodní fotku nedávat

Facebook jasně stanovil pravidla, která upřesňují, co se v Cover obrázku nesmí objevit. Koneckonců jsme vás o tom informovali již v článku Timeline přináší změny a nová pravidla pro firemní profily na Facebooku. Připomeňme si alespoň základ:

  • Na úvodní fotku se nehodí (a nesmí) dávat např. nabídku produktů (snad jen opravdu obecné fráze týkající se vašeho pole působnosti).
  • Slevové akce, výprodeje apod. (to si nechte na jiná místa)
  • Úvodní fotka by neměla obsahovat kontaktní údaje typu adresa, email či dokonce DIČ apod.
  • Internetové a facebookové pobídky (např. „klikněte na Like a dostanete slevu 10%“).

Timeline podle Radiožurnálu

Jak je to s rozměry?

Cover photo nahrávejte v šířce minimálně 399 pixelů. Samotná profilová fotografie musí mít rozměr 180 x 180 pixelů, přičemž se zmenšuje na 32 x 32 pixelů. Ostatní rozměry, které vám umožní vytvářet s vaším profilem divy, naleznete na obrázku (zdroj):

Jak s Timeline naložily některé české stránky? Inspirujte se!

Timeline a hlavní Cover photo slouží především k tomu, aby vyprávěly příběh. Naznačuje to i časová osa, kterou je celý profil Stránky nově pojímán. I úvodní fotografie by proto měla vyvolat určitý dojem o vás, vaší společnosti a vyprávět jakýsi váš příběh. Prolistujte Facebook, inspirujte se a pohrejte si se svými Stránkami na Facebooku i vy. Koneckonců vám po 1. dubnu 2012, pokud Facebook splní své sliby, ani nic jiného nezbyde.

Publikováno: Čtvrtek, 29 Březen, 2012 autorem Facemag.cz
Doporučujeme
Facemag na Facebooku
Přečetl jsi fakt všechno?
Aktivita
Další parádní weby