Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

Úvodní fotky na Facebooku: Pár tipů pro maximální efekt

Již před časem jsme psali, že Facebook zrušil své pravidlo „Pouze 20% textu“ pro úvodní fotografie. Nyní si na úvodní fotografii můžete napsat textu, kolik jen chcete a nikdo vás za to pronásledovat nebude. Než ale ze své stránky uděláte jeden velký inzerát, co se takhle zamyslet nad některými chytrými tipy?

Omezení textu na 20% na úvodních fotkách stránek značek vyhlásil Facebook dříve tohoto roku. Značky tedy směly použít jen určité množství slov k tomu, aby tímto způsobem komunikovaly se svými zákazníky. Teď již toto pravidlo neplatí a na úvodní fotku si můžete napsat cokoliv. Ale je to dobrý nápad?

Přečtěte si nejdříve některé chytré tipy, jak na úvodní fotky:

1. Fotka řekne víc, než tisíc slov

Pouze proto, že smíte, nemáte důvod naplácat na úvodní fotku všechen text, který vás napadne. Nezapomínejte, že obrázek je mnohem výmluvnější než slova – na Facebooku to platí dvojnásob. Fanoušky na Facebooku více zaujímají posty s obrázkem, což znamená, že si přejí být takto vizuálně osloveni. Pokud je vaše úvodní fotka zapamatováníhodná, mluví sama za sebe.

2. Na tohle nikdo nemá čas

Úvodní fotografie, zaneřáděná textem, je nejen velmi neatraktivní, ale zároveň hrozí, že se nikdo nebude obtěžovat louskat váš pečlivě sestavený elaborát. Text, který umístíte na úvodní fotku, by měl být stručný, chytlavý a relevantní. Nejste Hemingway.

3. Zapomeňte na slevy

Facebook v nedávné době zrušil i pravidlo, které zakazovalo umisťovat na úvodní fotku slevové akce, soutěže o zboží a podobné druhy propagace výrobků. Nyní si tedy na úvodní fotografii můžete umístit prakticky cokoliv a přirozeně to svádí právě k upozorňování na nejúžasnější slevy nebo akce. Odolejte tomu pokušení. Facebook je přeci jen primárně sociální síť a jeho stránky jsou určeny ke kontaktu se zákazníky a fanoušky, ne k brutálnímu prodeji. Úvodní fotka je jednou z prvních věcí, kterou fanoušci po příchodu na vai stránku uvidí, měli byste jim tedy dopřát něco kvalitnějího a zajímavějšího, než je přehled slev.

Pokud vás zajímá, jak si vaše stránky vedou co do návštěvnosti, vyzkoušejte třeba nástroj Analytics Pro skupiny SocialBakers.

Zdroj:

http://www.socialbakers.com/blog/1848-facebook-cover-photos-20-rule-goes-out-the-window

Publikováno: Úterý, 20 Srpen, 2013 autorem Facemag.cz