Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

Úspěšné Sponzorované příběhy – Sponsored Stories poputují z postranního Tickeru přímo do News Feedu

Sponzorované příběhy (Sponsored Stories) jsou v současné době jednou z nejúspěšnějších forem reklamy na Facebooku. Sponzorované příběhy byly představeny na jaře loňského roku a na podzim 2011 byly integrována do postranního Tickeru. Již brzy – pravděpodobně s počátkem února 2012 – se tato forma reklamy na Facebooku přesune přímo do hlavního News Feedu uživatelů jako tzv. Zviditelněné příběhy.

Co jsou Sponzorované příběhy?

Sponzorované příběhy byly zveřejněny na jaře roku 2011. Jedná se o způsob, jakým mohou společnosti více zviditelnit svou značku na Facebooku prostřednictvím viditelnějšího zveřejňování aktivity svých fanoušků. Sponzorované příběhy tak jsou vlastně lajky a příspěvky od vašich přátel nebo stránek, za jejichž vyšší pravděpodobnost zobrazení firma, organizace nebo jednotlivec zaplatili, aby zvýšili šanci, že si jich v aktivitách svých přátel všimnete. S následnými reakcemi přátel například na takto zviditelněnou diskuzi, která byla započata reklamní otázkou, tak vzniká samotný sponzorovaný příběh.

Co jsou Zviditelněné příběhy a jak se liší od těch sponzorovaných?

Facebook připravuje v následujících měsících zveřejnění rozšířených možností Sponzorovaných příběhů, které tak dostanou i nový název – Zviditelněné příběhy. V průběhu této změny se na Facebooku mohou zobrazovat ještě oba typy názvů. Změny souvisí nejen s využitím Tickeru a dalších novinek, které Facebook momentálně zavádí, ale hlavně se zviditelňováním Sponzorovaných příběhů přímo ve vybraných příspěvcích (v News Feedu) od počátku února 2012 – proto název Zviditelněné příběhy.

Reklamní Zviditelněné příběhy se ve vybraných příspěvcích (News Feed) začnou objevovat počátkem února 2012. Tyto reklamní příspěvky, které do jisté míry omezují interakci mezi uživatelem a značkou, se doteď objevovaly jen v modulech specificky vyvinutých pro reklamní účely. Na podzim 2011 začal Facebook umisťovat Zviditelněné reklamní příspěvky do Tickeru a zatím to vypadá tak, že označení příspěvku za reklamní brání zaměnění si reklamy s regulérními příspěvky generovanými přáteli.

Sponzorované příběhy – cílená reklama se silnou mírou prokliků

Zavedení Zviditelněných příběhů do News Feedu příští měsíc značí první krok k integraci reklamy na toto místo Facebookem od roku 2007, kdy systém Beacon selhal z důvodů porušování soukromí. Někteří mohou namítat, že podobné problémy s porušováním soukromí Beaconu se vracejí zpět na Facebook. Blog Inside Facebook však tvrdí, že by Zviditelněné příběhy v hlavní sekci News Feedu měly generovat silnou míru prokliků na základě specificky cíleného umístění reklamy mezi uživateli vnímavějšími k obsahu.

Už nyní vykázaly Sponzorované příběhy silné míry prokliků – o 46 % větší, než ostatní typy reklamy na Facebooku, což z nich dělá cenově nejefektivnější způsob propagace reklamy na této sociální síti. Facebook přitom v současnosti nabízí 7 různých variací sponzorovaných reklam.

Sponsored Stories – úspěšné, ale kritizované

Sponsored Stories, ať už se objevily v Tickeru nebo objeví-li se přímo v News Feedu, jsou do jisté míry atakovány kritikou. Znamenají totiž promísení autentických statusů přátel a stránek tak, jak jsme na ně byli donedávna zvyklí, s reklamními sděleními, která původně měla své jisté a jednoznačné místo.

Co myslíte, jak si sponzorované příběhy povedou v hlavním News Feedu na Facebooku?

[Zdroj: Facebook.com, Allfacebook.com]

Publikováno: Úterý, 24 Leden, 2012 autorem Facemag.cz
Doporučujeme
Facemag na Facebooku
Přečetl jsi fakt všechno?
Aktivita
Další parádní weby