Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

Reklama na mobilech má ještě co dohánět a reklamní videa se patrně setkají s nemalým odporem, říká studie

Přes všechno nadšení a naděje, které Facebook vkládá do svých reklam na mobilních zařízeních, se zdá, že mobilní reklama se u uživatelů nesetkává s takovým nadšením. To aspoň říká nová studie, která se mimo to věnuje i chystaným videoreklamám na Facebooku.

 Reklama pro mobilní zařízení je současným miláčkem Facebooku a jeho rozmazlovaným dítkem – však také podle výsledků třetího kvartálu 2013 již mobilní reklama generuje 49% příjmů Facebooku. Studie, kterou mezi uživateli Facebooku provedla agentura Analytic Partners však ukazuje, že lidé v 85 % případů raději kliknout na reklamu na Facebooku tehdy, když si jej prohlíží z běžného stolního počítače či laptopu.

Výzkum mezi 735 uživateli Facebooku ve věku 18 let a více ukázal také následující fakta:

  • 47 % uživatelů příležitostně věnuje pozornost nebo klikne na reklamu v newsfeedu
  • 83 % uživatelů prohlásilo, že automaticky přehrávané video v newsfeedu považují za rušivé a s největší pravděpodobností jej budou dále ignorovat. To ovšem není moc dobrá zpráva pro Facebook který se chystá spustit videoreklamy, založené právě na principu automatického přehrávání ve vašem newsfeedu.
  • Muži na video kliknou pravděpodobněji, než ženy (34 % v porovnání s 19 %).
  • 31 % uživatelů mezi 18 a 44 lety kliknou na video v porovnání s 19 % uživatelů ve věku 45 let a více.
  • Co fanoušky nejčastěji přiměje kliknout na reklamu v newsfeedu? Největším lákadlem je nabídka slevy nebo kupónu (67 %), dále jsou to soutěže (41 %), videa (25 %), posty, které vybízí ke sdílení fotek, příspěvků a zkušeností (17 %) a nakonec bezplatné aplikace ke stažení (16 %).
  • 51 % uživatelů si nevšímá reklamy, vygenerované na základě retargetingu (tedy reklamy značek, jejichž webové stránky jste v nedávné době navštívili).
  • Uživatelé si obvykle nejvíce všímají reklamy, která pochází od značky, které již předtím dali Like. Reklamám nijak nesouvisejících značek věnuje pozornost jen 13 % uživatelů.

Co z výzkumu vyplývá?

Znovu se ukazuje, že sociální marketing – a zejména jeho úspěšná část – je dvousměrnou silnicí. Lié milují ty značky a stránky, které milují své fanoušky a pečují o ně. Je zřejmé, že marketéři a admini stránek na Facebooku musí velmi dobře chápat lidské myšlení a rozumět chování, které vede buď ke krátkodobé akci nebo naopak dlouhodobé loajalitě vůči značce.

Ačkoliv Facebook vyhlásil zvýšení příjmů prostřednictvím reklamy, je z výzkumu zřejmé, že ještě nedosáhl stoprocentního možného proniknutí mezi uživatele. Otázka je, co se stane ve chvíli, kdy této hranice bude dosaženo.

Facebook se vždy profiloval jako mainstreamové reklamní/inzertní médium. Mezi svými fanoušky si vydobyl jisté postavení – když se výzkumníci ptali lidí, přes kterou platformu by nejraději získávali reklamní informace, Facebook jednoznačně zvítězil a zanechal za sebou Pinterest, Twitter i Instagram.

Lidé nebo inzeráty?

Jak to vypadá, Facebook má na dalších pár let o práci postaráno – minimálně v oblasti reklamy a inzerce. S největší pravděpodobností se bude muset potýkat s tím, jak dostat reklamu ještě více mezi lidi a jak ji učinit atraktivnější – na druhou stranu také bude muset vymyslet, jak si poradí s možná nešťastnými videoreklamami. Při tom všem navíc nesmí zapomenout na to, že je stále primárně sociální sítí a ne inzertními novinami. Bude úspěšný?

Zdroj: http://allfacebook.com/analytic-partners-survey_b126908

Publikováno: Úterý, 19 Listopad, 2013 autorem Facemag.cz
Doporučujeme
Facemag na Facebooku
Přečetl jsi fakt všechno?
Aktivita
Další parádní weby