Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

Reklama na Facebooku? Čiré zoufalství, říká Forrester

Jak si skutečně vede reklama na Facebooku? Jsou všechny ty zářivé, optimistické průzkumy pravdivé, nebo je skutečný přínos reklamy na Facebooku úplně jiný – a mnohem menší? Skupina Forrester, specializující se na marketingový průzkum, prohlašuje, že reklama na Facebooku vypráví velmi smutný příběh.

Forrester zveřejnil výsledky průzkumu, který provedl mezi 395 marketing executives. Ve výzkumu padla otázka, který kanál upřednostňují pro online marketing. Facebook skončil na neslavném posledním místě. Forrester z toho vyvodil závěr, že Facebook nabízí menší obchodní hodnotu než kterákoliv jiná platforma pro digitální marketing. Komentář k brutálním závěrům studie poskytuje i šéf Forresteru Nate Elliot na svém blogu.

Facebook se již proti této zprávě stihl ohradit s tím, že její obsah považuje za nelogický a iracionální.

Facebook reklama je prý propadák, říká skupina Forrester

Respondenti – marketéři na Facebook při online marketingu příliš nespoléhají.

Respondenti odpovídali na prostý dotaz: Jak jste spokojeni s různými společnostmi coby marketingovými partnery? Nutno uznat, že Facebook stále obdržel příjemnou známku 3,52 při maximu 5. Všimněte si ale, že jej předhání Google, LinkedIn i – podle mnohých již odumírající a zastaralé – Yahoo.

Facebook reklama je podle marketérů naprostý propadák, tvrdí skupina Forrester

Facebook se pyšní fungujícími reklamami, podle hodnocení marketérů mu ale dává na frak i Yahoo.

Forrester si nic neodpustil a do rány Facebooku ještě přisypal sůl. Doporučil totiž uživatelům a zejména marketérům, aby na Facebooku rozhodně nespouštěli žádné placené reklamní kampaně a poznamenal, že by se lidé měli spoléhat spíše na fakta, než na dobrou víru.

Podle Forresteru se nedá očekávat, že by se Facebook chytil za nos a učinil změny, nutné k tomu, aby opět získal srdce marketérů – Forrester je přesvědčen, že Facebook neudělá nic. Velké zisky zcela zaslepily zodpovědné lidi a oni nemají žádnou potřebu reagovat na nespokojenost marketérů.

Co na to říká samotný Facebook?

Facebook se zprávě Forresteru pochopitelně brání a odkazuje se na mnohé studie, které potvrzují účinnost reklamy na Facebooku. Také poznamenává, že na největší sociální síti své kampaně spustilo již více než milion inzerentů, což je podle Facebooku největším důkazem úspěchu jeho reklamních kampaní.

Kde je tedy pravda? Podělte se s námi o své cenné zkušenosti – vyplácí se vám reklama na Facebooku či nikoliv? Věříte zprávě Forresteru nebo důvěřujete Facebooku a jeho optimismu?

Zdroje: http://www.cnbc.com/id/101151565

http://goo.gl/jRvG2m

Publikováno: Čtvrtek, 31 Říjen, 2013 autorem Facemag.cz