Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

Referral traffic Facebooku na stránky médií vzrostl průměrně o 170 %

Facebook se v poslední době sakra snaží, aby si jej všimli zástupci médií – kouká z toho totiž vždycky zajímavá spolupráce. A tak není divu, že se Facebook chlubí zajímavými čísly, podle nějž referral traffic z Facebooku na stránky různých médií vzrostl v průměru o 170 %.

V období mezi zářím 2012 a zářím 2013 vzrostl refferal traffic pro Times o 208 %, pro BuzzFeed o 855 % a Bleacher Report zaznamenal dokonce nárůst o 1 081 %. Facebook také ohlásil spuštění nového prvku Stories to Share, který manažerům stránek mediálních společností doporučí příspěvky, které jsou nejvhodnější ke sdílení na Facebooku.

Co způsobilo takový nárůst?

Svůj podíl na tom jistě mají nedávné úpravy algoritmu newsfeedu. Facebook se stále zdokonaluje ve schopnosti zobrazit ty správné obsahy lidem, kteří o ně mají zájem. Nejlepší postupy navíc Facebook sdílí s mediálními společnostmi, což jim pomáhá postovat efektivněji.

Nový průzkum, který provedl SimpleReach, změny k lepšímu potvrzuje. Podle tohoto průzkumu Facebook poskytuje stránkám mediálních společností mnohem více přístupů, než kterákoliv jiná platforma.

Co by měla média dělat pro zvýšení traffic?

Facebook pro ně má jednu radu: postujte víc. Facebook navázal spolupráci s 29 stránkami mediálních společností, které pak během týdne zveřejňovaly více postů. Efekt byl okamžitý: při zvýšení množství postů o 57 % se zvýšil referral traffic o více než 80 % a navíc se o 10 % zvýšil i průměrný počet Likes. Počet fanoušků vzrostl o skvělých 49 %.

Samozřejmě i u mediálních společností hrozí riziko zahlcení fanouška, Facebook ovšem v tomto případě není schopen říct, kolik postů je tak akorát a kolik už je příliš. Média si zkrátka musí najít svou vlastní míru, která se ukáže jako nejužitečnější.

Co umí Stories to Share?

Tenhle prvek se s tím nemaže: přímo vám řekne, který příspěvek je vhodný pro sdílení na Facebooku. Jak? Analyzuje vaši homepage a zjistí, které příspěvky lidé nejvíc sdílí, a to i přesto, že je mediální společnost nezveřejnila na své facebookové stránce. Pak vám doporučí, které příspěvky bude nejvýhodnější sdílet příště.

Zaměření na média je dalším krokem Facebooku, jímž se snaží konkurovat mnohem menšímu Twitteru v oblasti prodeje reklam, navázaných na aktuálně probíhající události a probíraná témata. Která sociální síť vyjde z tohoto boje vítězně? Obří Facebook nebo malý, ale hbitý Twitter?

Zdroj: http://mashable.com/2013/10/21/facebook-media-sites-referral-170-percent/

Publikováno: Středa, 23 Říjen, 2013 autorem Facemag.cz
Doporučujeme
Facemag na Facebooku
Přečetl jsi fakt všechno?
Aktivita
Další parádní weby