Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

Propagace příspěvku na Facebooku: Pokročilé techniky

Jak propagovat příspěvek na Facebooku a vytvořit tak svou první Facebook reklamní kampaň jsme si již před časem ukázali. Bohužel se také stále častěji ukazuje, že většina lidí ve skutečnosti moc neví, jak reklamy na Facebooku fungují a který typ kampaně je pro jejich stránku či konkrétní příspěvek nejvhodnější.

Pro osvěžení základů si určitě přečtěte článek Davida Lörincze, který se v oboru facebookových reklam snaží dělat osvětu a jde mu to velmi dobře. Hlavním problémem, se kterým se můžeme setkat u začínajících inzerentů na Facebooku je bezhlavé používání automatického formátu Podpořit příspěvek, a právě David Lörincz vysvětluje situace, kdy je použití této formy propagace holý nesmysl.

Podpořit příspěvek lze ve chvíli, kdy cílíte na skutečně velmi obecnou skupinu lidí – třeba muže ve věku 18-25 z České republiky. Existují ale rafinovanější techniky propagace, které se ukazují jako daleko účinnější.

Využijte propagaci příspěvků k oslovení vlastních fanoušků

Tato technika je vhodná v situaci, kdy má vaše stránka tisíce či desetitisíce fanoušků a vy je potřebujete seznámit s nějakou novinkou – řekněme, slevovou akcí. Bez propagace tento příspěvek uvidí přinejlepším 10-20 % vašich fanoušků, což je proklatě málo. Pokud tedy potřebujete oslovit drtivou většinu vašich fanoušků, bez propagace přes reklamního správce se neobejdete. David k tomu píše: „Cílením reklamy pouze na vaše fanoušky, kteří vaši firmu znají, zvýšíte CTR a tím i počet sdílení a podobně.“ K čemu to je ale dobré?

Facebook příspěvky s vysokým CTR přímo miluje – posty s vysokým CTR jsou na nejlepší cestě k nízkému CPC, které se v ideálních případech může pohybovat kolem hodnoty 0,80 Kč nebo ještě níže. Vzhledem k tomu, že reklama zacílená na zákazníky má přinést nějaké sdělení, měly by být sledovanými metrikami frekvence a dosah.

Za cenu několika stovek tedy máte šanci oslovit více než 90% vašich fanoušků a víte, že jim vaše sdělení bylo doručeno.

Jak nastavit tento typ reklamy?

Ve správci reklam nebo v Power Ads Editoru vyberte konkrétní status a možnost zacílení pouze na fanoušky své stránky. Pokud jich máte skutečně hodně, můžete ještě cílovou skupinu rozdělit např. podle pohlaví. Takovéto rozdělení obvykle také přináší zajímavé výsledky – výsledné CPC kampaně se může diametrálně lišit.

Pokročilé techniky propagace na Facebooku

Nejprve zvolte stránku, jejíž příspěvek chcete propagovat, a pak typ reklamní kampaně – „Propagovat příspěvek“

Pokročilé techniky reklamní kampaně na Facebooku

Dále zvolte konkrétní status, který má být propagován…

Pokročilé způsoby propagace příspěvku na Facebooku

… a zvolte zacílení na lidi, kteří jsou fanoušky vaší stránky.

 

2. Využijte propagaci příspěvků k získání pozornosti, zvýšení návštěvnosti a konverzí u cílové skupiny

Jednoduše řečeno se jedná o zobrazování vašich příspěvků uživatelům Facebooku, kteří nejsou vašimi fanoušky. Jedná se o ideální techniku pro začínající podniky, které zatím mají jen málo fanoušků, ale rozhodně mají co nabídnout. Pokud své příspěvky zveřejní bezplatně, uvidí je jen malé procento z těch mála fanoušků a virálním způsobem možná pár desítek dalších uživatelů. To je ale trochu málo, nemyslíte?

Daleko přínosnější bude, když daný podnik či značka zacílí třeba na město, v němž se podnik či prodejna nachází, a když se tato reklama bude zobrazovat přímo v newsfeedu cílové skupiny uživatelů. Za relativně malý peníz tak může podnik získat zajímavé množství pozornosti.

Pamatujte, že nejatraktivnější facebookové posty jsou takové, které zahrnují vizuální obsah – fotografii či obrázek. Pokud nabízíte specifický produkt (třeba dorty) nechte si pořídit profesionální fotografie, které pak použijete do reklamní kampaně. Snažit se propagovat své služby a produkty rozmazanou fotkou z mobilu je trapas, o fotkách, ukradených někomu jinému, ani nemluvě.

Atraktivní fotografie přiláká pozornost uživatelů, což zvýší CTR příspěvků. Reklamy, které se objevují v newsfeedu, samy o sobě mají poměrně vysoké CTR (často v řádu procent), díky nastavení lokace navíc dojde k identifikaci příjemce reklamy s geografickou působností propagovaného produktu. To také zvýší CTR, stejně jako pokud možno kvalitní doprovodný text. Vysoce lákavé reklamy, které se chlubí vysokým CTR, Facebook odměňuje nízkou cenou CPC. Opět tak vlastně za pár kaček můžete oslovit poměrně velké publikum a získat tolik žádoucí pozornost.

Jak reklamu tohoto typu nastavit?

Ve správci reklam nebo Power Ads Editoru zvolte status, který si přejete propagovat, a vyberte zacílení na uživatele, kteří nejsou vašimi fanoušky. Pečlivě nadefinujte cílovou skupinu, která by o vaše produkty patrně mohla mít největší zájem. Doporučuje se cílit na více různých segmentů. V Power Ads Editoru nastavte zobrazování reklamy pouze v newsfeedu na stolním počítači. Pokud to uznáte za vhodné, můžete ještě vytvořit tutéž reklamu, ale s omezením na mobilní zařízení.

Pokročilé techniky propagace na Facebooku

Pro tento typ propagace je důležité pečlivě zvolit cílovou skupinu. Pro naši stránku by to byli patrně lidé do třiceti let, pocházející z České republiky, obou pohlaví, se zájmem o IT a sociální média.

Pokročilé techniky reklamy na Facebooku

Zacílení se tentokrát provádí na lidi, kteří fanoušky vaší stránky nejsou.

Pokud propagujete konkrétní podnik (řekněme, novou cukrárnu), je vhodné do reklamy přidat třeba mapku nebo stručný návod, jak se k podniku dostat, také můžete připojit nějaké calls-to-action. Buďte ale struční a výstižní. Může se vám také hodit možnost manuálně nastavit zapínání a vypínání reklamy ve feedu – na zákusky asi lidé nebudou mít chuť ve dvě ráno.

3. Využijte propagaci příspěvků pro propagaci třetí stranou-  nezávislou autoritou

Pokud vy sami propagujete své produkty, nebude mít tato propagace nikdy takovou účinnost a důvěryhodnost, jako kdyby váš produkt propagovala nějaká třetí strana. Reference má obrovskou sílu, kterou můžete snadno využít ve svůj prospěch.

Řekněme, že jste napsali knihu a na ni vyšla první dobrá recenze. Recenzent navíc svůj příspěvek sdílí na své stránce na Facebooku. To je pro vás ideální příležitost k tomu, abyste jeho příspěvku zaplatili propagaci – a získali tak nové čtenáře nebo aspoň zaujali potenciální kupce vaší knihy.

Říkáte si, že by to byla velká náhoda, narazit na takovou dobrou recenzi vašeho produktu? Tyto aktivity ovšem vůbec náhodné být nemusí. Pokud poskytnete své služby někomu, o kom víte, že vlastní blog, nebo pořádáte akci, kde jsou zástupci médií i blogeři, není nic jednoduššího než se s nimi domluvit na vzájemné výpomoci.

Propagování cizích příspěvků je poněkud nepochopitelné. Aniž byste měli práva k dané stránce, můžete bez problémů spustit propagaci jejích příspěvků. Je to zvláštní, ale lze toho skvěle využít právě pro vzájemnou pomoc. I stránka, která na váš produkt či služby napíše dobrou recenzi, bude z propagace profitovat – v průběhu propagace se jí zvýší počet fanoušků. Sice jen mírně, ale přesto. Při rozjíždění tohoto typu propagace ale nezapomínejte na elementární slušnost a s majitelem stránky se na věci vždy dohodněte předem.

Jak lze propagovat příspěvek třetí strany?

Stačí vyhledat stránku na Facebooku či zadat její URL a můžete propagovat její příspěvek, i když nejste admin stránky. Vyberete příspěvek, cílovou skupinu, zadáte klíčová slova pro požadovanou reklamu. Jestliže chcete získat řekněme nové čtenáře pro vaši knihu, v pokročilých možnostech spojení (zcela dole ve formuláři) zacilte reklamu na lidi, kteří nemají existující spojení s vaší knihou.

Pokročilé techniky propagace příspěvků na Facebooku

Ani jeden z našich redaktorů se nemůže pochlubit tím, že by mohl spravovat obří stránku Coca-Coly. Jak ale vidíte, i přesto můžeme Coca-Cole dělat reklamu.

Výše zmíněné techniky propagace jsou pojaty velmi obecně. Vždy záleží na tom, jaký je charakter vaší stránky, produktů nebo služeb které nabízíte. Přesto doufáme, že vám článek pomohl.

Zdroj: http://blog.faborsky.cz/pokrocile-techniky-propagace-prispevku-na-facebooku/

Publikováno: Čtvrtek, 22 Srpen, 2013 autorem Facemag.cz