Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

Proč váš přirozený dosah na Facebooku poklesne?

Facebook varuje administrátory stránek, že v důsledku nedávných změn algoritmu newsfeedu dojde k poklesu dosahu stránek na Facebooku. To vše kvůli tomu, že v newsfeedech uživatelů vypuknou mnohem tvrdší boje o místo, než doposud.

Facebook tento týden informoval o změně algoritmu newsfeedu, který by nyní měl uživateli zobrazovat jen ty nejlepší a nejrelevantnější příspěvky. To ale logicky povede k tomu, že posty stránek se uživateli častěji nezobrazí vůbec. Facebook proto správce stránek upozorňuje, aby včas upravili svou strategii a využili jednak reklamy, jednak dalšího zkvalitnění svých postů.

Co k tomu říká sám Facebook?

„Lidé se připojují a sdílejí víc, než kdy předtím. Když někdo navštíví daný den svůj newsfeed, čeká tu na něj průměrně 1500 příběhů, které mu můžeme ukázat.

To znamená, že konkurence každého příběhu v newsfeedu se zvyšuje. Protože se obsah v newsfeedu neustále mění a lid sdílejí stále více obsahu, stránky patrně zaznamenají změny v distribuci. Pro mnoho stránek to znamená pokles přirozeného dosahu. Očekáváme, že tento trend bude pokračovat i nadále, protože konkurence zůstane silná a my se zaměřujeme na vyšší kvalitu.

Dynamická podstata newsfeedu bude sledovat vzorce sdílení uživatelů, proto by vlastníci stránek měli využívat ty nejefektivnější strategie, jak dosáhnout na ty správné lidi: kombinaci zajímavých postů a reklamy, která vaši zprávu lépe rozšíří. Inzerce umožňuje stránce zaujmout sv stávající fanoušky, ale také najít nové zákazníky. Na vašich fanoušcích záleží. Kromě toho, že se často jedná o vaše nejvěrnější zákazníky, fanoušci také zlepšují efektivitu vaší inzerce.

Obecně vzato, co je dobré pro lidi na Facebooku je dobré i pro podniky, které Facebook využívají, aby se k těmto lidem dostaly a zaujaly je. Jedním ze způsobů, jakým udržujeme rovnováhu mezi oběma skupinami, je jistota, že newsfeed bude tak aktuální a zajímavý, jak je to jen možné. I nadále budeme zveřejňovat updaty ohledně toho, jak newsfeed pracuje.“

Jak se vám novinky líbí – jako uživatelům nebo jako adminům?

Zdroj: AllFacebook.com

Publikováno: Neděle, 8 Prosinec, 2013 autorem Facemag.cz