Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

Proč se lidé stávají fanoušky facebookových stránek?

Nedávný průzkum ukázal, z jakých důvodů se lidé stávají fanoušky facebookových stránek různých společností či produktů. Ten důvod je až směšně jednoduchý: prostě proto, že danou společnost nebo produkt mají rádi.

Zdá se to samozřejmé? Pro marketéry, kteří se neustále snaží přilákat na své facebookové stránky nové a nové fanoušky pomocí nejrůznějších soutěží a slevových akcí je možná informace o zbytečnosti takového počínání důležitá. Peníze, vynaložené na propagaci kvalit zboží jsou utraceny mnohem smysluplněji, než když se vynaloží na další soutěž.

Společnost Syncapse, která výzkum prováděla, vyčíslila hodnotu jednoho fanouška na Facebooku zhruba na 174 dolarů. Výzkum se konal mezi 2080 konzumenty a jeho hlavní součástí byla odpověď na otázku „Proč jsem se stal fanouškem stránky na Facebooku?“

Odpověď „Abych podpořil značku, kterou mám rád“ jednoznačně vede se 49% hlasů, následuje ji touha po kupónech nebo slevě, na třetím místě se umístila možnost „chci dostávat updaty této stránky“ a na čtvrtém „chci se účastnit soutěží“. Celou tabulku můžete vidět zde:

Lidé se stávají fanoušky facebookové stránky především proto, že mají značku rádi

„Mám tu značku rád“ je důvod téměř poloviny lidí pro to, aby se stali fanoušky facebookové stránky

Péče o současné fanoušky místo urputné snahy různými akcemi nalákat fanoušky nové se vyplácí. Reklama, zaměřená na kvality výrobku směřuje přímo k jádru fanouškovské obce. Sice nenutí lidi k okamžité akci – kliknutí, sdílení – ale vedou k tvorbě specifické komunity a péči o ni. Proč se zdá, že tyto reklamy nemají odezvu? Je to právě díky nízké míře okamžitých reakcí publika. Pokud se však marketéři dokážou oprostit od takto zjednodušeného pohledu na věc, přístup se zřetelem na opravdové pohnutky fanoušků jim přinese dlouhodobý prospěch.

Zdroj: http://mashable.com/2013/06/26/why-facebook-fans/

Zdroj obrázku: http://mashable.com/2013/06/26/why-facebook-fans/

Publikováno: Pátek, 28 Červen, 2013 autorem Facemag.cz