Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

PPC reklama na Facebooku

V současné době se Facebook prezentuje nejen jako největší sociální síť, ale také jako efektivní inzertní nástroj. Prostřednictvím sociální sítě se snaží spousta společností oslovit potenciální klientelu za poměrně nízké náklady. Facebook umožňuje nastavení a kombinaci nejrůznějšího cílení, například podle bydliště, věku, zálib, pohlaví a podobně.

Perfektně nastavená reklama včetně nastaveného cílení se bude zobrazovat relevantní skupině uživatelů.

Jak nastavit první reklamu?

Jestliže chcete objevit skrytý potenciál reklam na Facebooku, stačí kliknout na malou šipku v pravém horním rohu pro vyvolání nabídky. Poté zvolte možnost Reklamy na Facebooku. Tím se vám zobrazí PPC správa.

1

Zobrazí se vám úvodní stránka, která vás v několika bodech seznámí s tím, co je to PPC reklamama na Facebooku. Vpravo nahoře klikněte na tlačítko Vytvořte reklamu, abyste se dostali do prostředí Facebook Reklamy.

2

Při zakládání nové kampaně zvolíte účel. Můžete propagovat prakticky cokoliv, přičemž nejčastější je propagace příspěvků a propagace stránek. Nicméně můžete požadovat zvýšení počtu konverzí na webu, zvýšení zájmu o aplikaci či zvýšení návštěvnosti události. Také můžete oslovit lidi v okolí firmy.

3

Abychom vám ukázali konkrétní nastavení, zvolíme propagaci příspěvků. Vyberete konkrétní stránku a poté konkrétní příspěvek, který chcete propagovat. Případně můžete vytvořit úplně nový příspěvek.

4

Zvolíte konkrétní název pro kampaň a kliknete na tlačítko Vytvořit účet pro reklamu. Nastavíte zemi účtu, měnu a časové pásmo. Poté přejdete k nastavení okruhu uživatelů. A zde už se dostáváme ke konkrétnímu cílení.

Zvolíte konkrétní lokalitu, přičemž se může jednat o stát, město, DMA, PSČ či konkrétní adresu. Následně nastavíte věkové rozpětí cílové skupiny a preferované pohlaví. Je zřejmé, že například při propagaci článku o nových gelových nehtech nebudete cílit na muže. Následně zvolíte jazyk. A poté zvolíte demografické údaje (vzdělání, etnická příslušnost, generace, domov, životní události, rodiče, politika, vztah, zaměstnání), zájmy (fitness a wellness, jídlo a nápoje, koníčky a aktivity, nakupování a módy, obchod a průmysl, rodina a vztahy, sporty a outdoorové aktivity, technologie, zábava), chování (cestování, consumer classification, digitální aktivity, expatrianti, sezónní a události, uživatel mobilního zařízení) a další kategorie. Nastavíte denní rozpočet a harmonogram zobrazování reklamy. A přejdete k obsahu reklamy.

5

V nastavení obsahu reklamy se vám zobrazí příspěvek, jak bude konkrétně vypadat na desktopovém a mobilním zařízení. A závěrem si reklamu objednáte.

6

Základním cílem reklam na Facebooku je oslovit potenciální klientelu na začátku nákupního cyklu. Uživatelé se začnou teprve o brand zajímat.

Nastavení Facebook pixelu

Abyste mohli sledovat, optimalizovat a remarketingovat, budete potřebovat nastavit Facebook pixel. Zvolíte si název pixelu.

7

Po vytvoření se vám zobrazí kód pixelu, který byste měli zkopírovat a vložit na svou webovou stránku mezi tady <head> a </head>. Pixel pak bude sledovat návštěvy na každou stránku vašeho webu. A případně můžete přidat sledování konverzí, například sledování zobrazení konkrétní stránky, hledání na webu či přidání položek do nákupního košíku.

8

Poté můžete zahájit remarketing, což znamená, že se vaše reklamy budou zobrazovat uživatelům, kteří už vaši stránku v minulosti navštívili. Například nedokončili objednávku a opustili košík. Můžete je oslovit právě remarketingem na Facebooku a připomenout se jim tak. A Facebook pixel je důležitý také u remarketingu, abyste mohli oslovovat ty konkrétní uživatele.

Publikováno: Středa, 9 Březen, 2016 autorem Facemag.cz
Doporučujeme
Facemag na Facebooku
Přečetl jsi fakt všechno?
Aktivita
Další parádní weby