Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

Pět nápadů, jak uspořádat soutěž na Facebooku

Tento týden Facebook provedl zásadní změnu ve svých podmínkách uspořádání soutěží na stránkách – nadále již nemusíte využívat speciální aplikace, ale je možné soutěže pořádat přímo z Timeline stránky. Samozřejmě i zde jsou nastavena některá omezení a aplikace pro pořádání soutěží a sběr dat jsou stále aktivní.

Novinky mohou být zajímavé zejména pro majitele menších podniků, kterým se speciální aplikace nevyplatí a pro než je vhodnější právě systém jednoduchých, základních soutěží, pořádaných v Timeline.

Tým ShortStack coby oslavu této změny shrnul pět způsobů, jak lze pořádat soutěž na profilu Timeline vašeho podniku nebo značky:

1. Soutěž na základě psaní komentářů

Tento typ soutěže je obzvláště vhodný, pokud se chystáte uvést na trh nový produkt a chtěli byste předem znát názory a postoj vaší fanouškovské obce. Postup je jednoduchý: Zveřejněte na svém profilu Timeline fotku nového produktu a požádejte své fanoušky, aby vám do komentářů napsali své dojmy. Autor nejlepšího či náhodně vybraného komentáře samozřejmě obdrží nějakou tu výhru.

Tento typ soutěže je ideální pro shromáždění velkého počtu komentářů a zároveň se jedná o skvělý způsob, jak získat hodnotný feedback od vašich fanoušků. Díky feedbacku bude vaše značka také třeba schopna udělat ještě nějaé pozitivní změny, než produkt definitivně vypustí do džungle trhu.

2. Soutěž na základě Likes

Soutěž, založená na shromažďování Likes je také velmi jednoduchá, dokonce se od ní vyžaduje naprostý minimalismus: ideální jsou otázky, na něž se odpovídá pouze Ano-Ne. Může se jednat o dotazy typu „Kdo se těší na… (páteční odpoledne)? Dejte Like a vyhrajte skvělé ceny!“

Čím jednodušší budou vaše soutěže na Timeline, tím lépe. Uživatelé nemusí (a nebudou) přemýšlet, stačí kliknout – a už soutěží. Skvělou věcí na soutěžích v Timeline je také to, že za využití některého nástroje pro sběr ID uživatelů (třeba Like/Comments Importer od ShortStack) můžete velmi snadno získat velkou základnu, ideální pro pozdější rozesílání přesně cílených reklam.

3. Soutěže na základě komentářů i Likes

Skvělá strategie pro majitele kamenných obchodů. Zveřejněte na Facebooku obrázek či fotku, která se vztahuje k vašemu poslednímu produktu nebo lépe akci – řekněme, letnímu výprodeji. Požádejte své fanoušky, aby fotce dali Like a okomentovali ji. Cenou za jejich snahu může být třeba hodnotný slevový kupon či poukázka do vašeho obchodu.

Tento typ soutěže je vynikajícím způsobem, jak odměnit své loajální fanoušky, rozšířit povědomí o slevové akci ve vašem obchodě a tak získat o něco více zákazníků a zvýšit tržby.

4. Sběr cenných dat

Podniky, které touží rozšířit jmenné seznamy svých klientů či potenciálních klientů – například pro rozesílání vánoční nabídky – je vhodné uspořádat soutěž na Timeline a vytvořit soutěžní aplikaci se vstupním formulářem.

V příspěvku, kterým soutěž oznamujete, pak uživatele naveďte k aplikaci přímým odkazem. Tuto výzvu vůči fanouškům samozřejmě doplňte lákavou odměnou, aby lidé měli zájem se do aplikace přihlásit – nabídněte jim třeba extra vstupy, pomocí kterých se zvýší jejich šance na výhru.

5. Podpora sdílení soutěže vašimi fanoušky abyste získali více přístupu a více Likes

Mohou vůbec vaši fanoušci sdílet soutěž na svých osobních profilech Timeline? Bohužel nikoliv. Podle nového průvodce Facebooku soutěžemi a akcemi na profilu Timeline, stránky nemohou žádat své fanoušky, aby soutěžní post sdíleli na svých osobních profilech. Jako soutěžní aktivitu lze využít pouze komentáře a Likes. Můžete ovšem využít aplikaci, která zároveň umožňuje sdílení.

Pamatujte: Facebook stále zakazuje stránkám, aby nutily uživatele stránce dát Like, než se zapojí do soutěže – takže do soutěží, viditelných na profilu Timeline, se mohou zapojit i ne-fanoušci. Jediným způsobem, jak pomocí soutěže zvýšit počet fanoušků na stránce je použít pro uspořádání soutěže aplikaci, která umožní soutěžit pouze lidem, kteří si stránku oblíbili.

Zdroj: http://wearesocialmedia.gr/5-awesome-facebook-timeline-contest-ideas/

Publikováno: Neděle, 1 Září, 2013 autorem Facemag.cz