Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

Oceňte advokáty své značky!

Kdo jsou advokáti značky a proč jsou tak důležití, že si zaslouží naše ocenění? To se hned dozvíte!

Advokáti značky (Social Brand Advocates) jsou běžní, řadoví uživatelé sociálních sítí, tedy Facebooku a dalších. Tito uživatelé si oblíbili značku (pokud máte štěstí, právě vaši značku) a nyní šíří povědomí o této značce dál, včetně propagace jejích produktů a služeb. A to vše zdarma, z dobré vůle a lásky ke značce.

Marketing advokátů značky je tedy extrémně efektivní způsob, jak zviditelnit vaši značku na Facebooku. V podstatě veškerou námahu a břímě aktivity shodíte na nadšené uživatele – advokáty. Ani to ale není zcela zdarma – sice jim neplatíte penězi (a ani byste neměli), musíte je ale umět identifikovat v davu, povzbudit a nadchnout tak, aby sami chtěli šířit dobré jméno vaší značky.

Odměňte je!

Nejlepším způsobem, jak si získat něčí přízeň, je drobný dárek, výhoda, cokoliv, co uživateli dodá pocit, že je pro vaši značku cenný a výjimečný. Podívejme se na pár způsobů, jak si získat loajální advokáty:

Sneak Peek: Tento anglický výraz označuje malý náhled, nakouknutí do něčeho, co ještě není oficiálně na trhu – obvykle se jedná třeba o úryvek z filmu nebo počítačové hry. Úkolem sneak peeku je především vzbudit zvědavost. Dopřejte svým advokátům jedinečný, exkluzivní sneak peek – umožněte jim vidět nový produkt nebo služby dříve, než ostatním uživatelům.

Zvláštní události: Uspořádejte událost jen a pouze pro vaše advokáty. Opět jim tímto způsobem dáte najevo, jak jsou pro vás důležití a výjimeční.

Exkluzivní nabídky: Vytvořte speciální nabídku pro vaše advokáty a rozšiřte ji i na jejich přátele.

Okamžitý přístup: Sdílejte váš obsah se svými advokáty dříve, než se zbytkem vašeho publika. Tento bod bude obzvláště účinný, pokud se jedná o nějak výjimečný, exkluzivní obsah – zkrátka nějakou pecku.

Zeptejte se na jejich názor: Advokáti značky jsou velmi zapálenými, loajálními fanoušky, kteří patrně o vaší značce vědí první poslední a pečlivě ji sledují. Zeptejte se na jejich názor – nejspíš dostanete poučnou, chytrou odpověď a navíc tak opět ve svých fanoušcích vzbudíte pocit, že vám na nich a jejich názoru záleží.

Setkání s vedením: Dopřejte svým advokátům jedinečný zážitek a umožněte jim osobní setkání s vedením vaší společnosti. Na takovou zkušenost jistě nezapomenou – a stoprocentně se o ni i podělí na sociálních sítích. A přesně to potřebujeme.

Dobročinnost: Darujte peníze na charitu jménem vašich advokátů. Dobročinnost není v České republice zatím tolik oceňována, jako třeba v USA. Situace se ale pozvolna mění a darování na dobročinné účely se pomalu stává součástí dobrého jména značky.

VIP: Vaši advokáti by pro vás rozhodně měli být VIP: velmi důležitou osobou. Dělají vám velkou službu a obvykle za ni nic nepožadují. Nabídněte jim jako formu poděkování za jejich věrnost a přízeň exkluzivní služby a přístup k vašim produktům.

Důležitost: Nebojte se dát vašim nejvěrnějším fanouškům otevřeně najevo, jak moc jsou pro vás důležití. Zveřejněte děkovný status nebo třeba děkovnou grafiku. Advokáti značky musí vědět, že když vaši značku propagují dál, vy o tom víte a záleží vám na tom. Jestliže získají pocit, že je vám jejich (dobrovolná!) práce lhostejná, brzy se snažit přestanou.

Dejte jim prostor na vaší stránce: Třeba tak, že jako úvodní fotku nastavíte jejich obraz či fotku, na kterém ztvárňují vaši značku, nebo že na stránce sdílíte jejich video o vás. Možnosti jsou obrovské. Využijte každou příležitost, jak vaše fanoušky zviditelnit.

Advokáti značky: kdo jsou a jak je ocenit za práci, kterou dělají pro vaši značku na Facebooku

Advokáti značky jsou neocenitelným pomocníkem vašich marketingových snah. Nezapomeňte je patřičně ocenit za jejich úsilí!

Zdroj: Wearesocialmedia.gr

Publikováno: Pondělí, 27 Leden, 2014 autorem Facemag.cz
Doporučujeme
Facemag na Facebooku
Přečetl jsi fakt všechno?
Aktivita
Další parádní weby