Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

Nejhorší scénář Facebooku? Že se z něj stane druhé Yahoo

Píše se rok 2020 a vám je třináct let. Hranice mezi skutečným a virtuálním světem  je velmi tenká. Počítač s technologií rozeznávání tváří umožňuje, že veškeré zprávy, hovory a další akce jsou záležitostí mrknutí oka.

Vaši přátelé jsou neustále online, neustále k dispozici a vy nemáte potřebu se s nimi ani vídat ve skutečném životě. Sociální sítě jsou neoddělitelně propojeny s vaším životem…

Jak do tohoto scénáře zapadá Facebook? Nejspíš je stále velmi populární a vlivný – mezi vašimi rodiči. Jinými slovy, z Facebooku se stalo druhé Yahoo.

Co má Facebook společného s Yahoo?

Cože? Co má Yahoo, zapadlá hvězda devadesátých let, kterou se nyní Marissa Mayer zoufale snaží udržet při životě, společného s Facebookem?

Nejhorší scénář vývoje Facebooku: Mohl by skončit stejně jako Yahoo

Dopadne Facebook podobně, jako hvězda devadesátých let Yahoo?

Vývojová linie obou stránek si je totiž až podezřele podobná. V devadesátých letech bylo Yahoo číslem jedna všech internetových uživatelů a měsíční návštěvnost se pohybovala kolem 40 milionů návštěvníků. Říkáte si, že ve srovnání s 1,2 miliardami uživatelů Facebooku to nic není? O patnáct let dříve, kdy Yahoo zažívalo svá zlatá léta, měla ovšem Internet všehovšudy 140 milionů uživatelů.

Facebook milují teenageři. Ti ale jednou zestárnou

Yahoo na svém vrcholu nebylo tak dominantní jako Facebook dnes – Yahoo navštěvovala asi třetina tehdejší internetové populace, zatímco na Facebook chodí polovina nynější internetové obce. Proč je ale Facebook považován za atraktivnější? Průzkumy ukazují, že Facebook je nejpřitažlivější pro mladé lidi pod osmnáct let a pak také pro věkovou kategorii 18-24 let, kde naopak Yahoo nejvíc ztrácí.

Používání Facebooku teenagery se postupně ustaluje, mladí lidé ovšem Facebook hromadně neopouštějí. S přílivem jejich rodičů, prarodičů a dalších příbuzných ovšem poněkud klesá jejich chuť se na Facebook přihlásit.

Jak se Facebook změní po nástupu Google Glass?

Naštěstí pro Facebook zde zatím není sociální síť podobné pestrosti a rozsahu, která by jej mohla nahradit. Divokou kartou v tomto ohledu jsou Google Glass – jestliže se v následujících letech nositelné technologie rozšíří a zpřístupní i pro teenagery, může to drasticky změnit způsob, jakým lidé konzumují sociální média. Facebook se sice adaptoval na mobilní telefony, Glass ale představují zcela odlišnou zkušenost a výzvu. Pokud Facebook selže a nevytvoří zcela nový, atraktivní formát, stane se pouze jednou z mnoha aplikací pro Glass a jeho popularita postupně vyšumí. K tomu přispěje i snaha teenagerů zachovat si větší soukromí v rozporu se směřováním Facebooku k čím dál větší otevřenosti.

V tomto pro Facebook osudném scénáři největší sociální síť jako taková nezanikne – bude žít dál, se svou dospívající a stárnoucí uživatelskou základnou. Stále bude vydělávat peníze, dny jeho slávy ale budou nenávratně fuč a Facebook tak znovu potvrdí maximu o tom, že demografie je osud.

Zdroj: http://mashable.com/2013/08/12/facebook-next-yahoo/

Publikováno: Středa, 14 Srpen, 2013 autorem Facemag.cz
Doporučujeme
Facemag na Facebooku
Přečetl jsi fakt všechno?
Aktivita
Další parádní weby