Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

Myslete chytře – myslete na mobily

Už nemůžeme dál ignorovat fakt, že velká část uživatelů sociálních sítí se na ně připojuje přes mobilní telefony. Dva ze tří uživatelů Facebooku denně kontrolují svůj účet právě přes smartphone.

Mark Zuckerberg a celý Facebook si již před časem uvědomili, že chytré mobily jsou platformou budoucnosti a přijali vizionářskou „Mobile First“ strategii, která je zaměřená právě na rozvoj aplikací pro mobilní zařízení.

Bylo to asi jedno z nejlepších rozhodnutí poslední doby. Vždyť Facebook v mobilu používá téměř 80 % jeho uživatelů a reklamy, zveřejňované na mobilních telefonech, tvoří 41 % příjmů Facebooku z reklam.

Marketéři, myslíte „mobile first“?

Nyní je na čase, aby si sílu mobilních telefonů uvědomili i marketéři a začali se připravovat na celou éru „Mobile First“. Už zdaleka nestačí spravovat stránku pro počítače, nyní marketéři musí pochopit a ovládnout i mobilní verzi Facebooku a dalších sociálních sítí.

Jak na to? Dá se to shrnout do pěti jednoduchých bodů:

  • Pin: ujistěte se, že vaše podpořené či „pinované“ posty jsou relevantní i pro uživatele mobilních zařízení. Tyto posty se totiž zobrazují na vyšších místech newsfeedu, kde je uvidí větší množství lidí a čím více lidí zaujmou, tím lépe.
  • Zacílení: Pokud například na své stránce hodláte zveřejnit video, zacilte jej především na uživatele, kteří se připojují přes WiFi.
  • Kontrola: Ujistěte se, že obsah, který zveřejňujete na své stránce, vypadá přitažlivě a zajímavě i v mobilní verzi sociální sítě.
  • Sdílení: Vaším cílem je, aby byl obsah co nejvíce sdílený. Pamatujte i na uživatele mobilních zařízení a postarejte se o to, aby bylo sdílení snadno dostupné i pro ně.
  • Plánování: Pokud do svého příspěvku chcete vložit odkaz na jinou stránku, ujistěte se, že se jedná o takovou, která je „mobile-friendly“ – tedy že má i svou verzi pro mobilní zařízení.

Uživatelé mobilních telefonů se zkrátka stávají novou modlou a příslibem pro marketéry na sociálních sítích. Čím dříve pochopíte, jaký potenciál tato skupina lidí má (a že není nijak malá!) tím lépe pro vás a vaše stránky.

Zajímá vás více informací o tom, jak uživatelé mobilních zařízení ovlivňují cvrkot na sociálních sítích? Podívejte se na tuto infografiku:

Mobile First strategie: marketéři se musí zaměřit na uživatele smartphonů a mobilních telefonů

Mobilní telefony jsou čím dál oblíbenějším zařízení pro surfování na Internetu a zejména sociálních sítích

Zdroj: http://wearesocialmedia.gr/think-smart-think-mobile-first/

Publikováno: Středa, 16 Říjen, 2013 autorem Facemag.cz