Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

Marketplace pro facebookové reklamy se zmenší. Ceny však zůstanou.

Doteď platilo, že standardní marketplace pro facebookové reklamy byl 110×80 pixelů s tím, že k němu bylo možné přidat doprovodný text v délce 135 znaků. To se však má zakrátko změnit. Nově budou limity 99×72 pixelů a pouze 90 znaků. Cena za zobrazení však zůstane stejná.

Více reklam, horší viditelnost

Kromě toho, že se sníží absolutní efektivita reklamy (tzn. menší marketplace a více reklam soutěžících o pozornost návštěvníků), dojde ke snížení i její relativní efektivity. Již od ledna tohoto roku se totiž zvýšil počet reklam na stránku na sedm. To v praxi znamená, že už dnes je třeba pro viditelnost těch dolních scrollovat dolů.

Zvýší se počet zadavatelů premiové reklamy?

Ačkoliv má již Facebook éru své největší slávy pravděpodobně za sebou, stále se jedná o sociální síť, na kterou se denně přihlásí stovky milionů registrovaných uživatelů. Reklamní potenciál je tak enormní, čehož si jsou aktuální i potenciální zadavatelé reklamy dobře vědomi.

Za strany managementu Facebooku však může jít kromě snahy o vyšší zisky i o to nalákat co nejvíce zadavatelů na premiovou reklamu, což se neobejde bez kontaktování zástupců Facebooku. Jen pro ilustraci: Premium Ads a Sponsored Stories z Page posts sice budou mít taktéž pouze 90 znaků, nicméně rozměry obrázku budou 168 x 28 pixelů (u videa 185 x 104 pixelů).

Běžných uživatelů Facebooku se omezení netýkají. Spíše naopak

Řadový uživatelé Facebooku (tzn. potenciální příjemci reklamy) se žádných změn bát nemusí. Právě naopak. Pokud totiž používají prohlížeč Chrome či Firefox, mají již nyní šanci sledovat fotografie v režimu plné obrazovky ( a nevidět tak žádné reklamy!). V praxi tedy bude možné uploadovat fotografie o rozlišení až 2048 x 2048 pixelů. Dnes je to pouhých 960 pixelů.

Publikováno: Úterý, 17 Duben, 2012 autorem Facemag.cz