Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

Manažer komunity vs. Manažer sociálních médií

Možná jste už při svém brouzdání po internetu narazili na tyto „trendy“ názvy povolání: Community Manager (Manažer komunity) a Social Media Manager (Manažer sociálních médií). Nejspíš ale nevíte, jaké specifické role a úkoly tito lidé musí plnit.

Základní náplň obou profesí je taková:

Manažer komunity (Community Manager) je člověk, který pečuje o online komunitu produktu či značky. Činí tak ovšem vlastním jménem, a nikoliv jménem značky. Působí tedy spíše jako vyslanec značky s vlastním osobním profilem a se snahou vzbudit pozitivní emoce ve fanoušcích, zákaznících, konzumentech či zaměstnancích značky.

Vše, co musí manažer komunity zvládat, se dá definovat jako:

  • Vztahy s veřejností – Public Relations
  • Vztahy se zákazníky
  • Bussiness Development
  • Marketing sociálních médií přes blog, Twitter, Facebook
  • Plánování a pořádání akcí
  • Má svou osobní značku – jsou respektováni online komunitou
  • Musí být schopen dobře komunikovat s komunitou, dobře psát a využívat své sociální dovednosti
  • Musí být autentický
  • Musí mít schopnost efektivního multitaskingu

Na druhou stranu, manažer sociálních médií (Social Media Manager) se stará o komunitu kolem produktu nebo značky prostřednictvím jejího jména, nevystupuje tedy jako samostatná osoba. V podstatě to je takový „hlas značky“, osobnost manažera ovšem stojí v pozadí.

Manažer sociálních médií musí mít tyto dovednosti:

  • Každodenní vytváření a spravování obsahu pro použití na sociálních sítích
  • Rozvoj a růst účtů na sociálních médiích – to zahrnuje růst fanoušků nebo followers, zvyšování počtu Likes apod.
  • Zaměření na analýzy sociálních médií
  • Monitoring a správa několika účtů na sociálních sítích
  • Zpracování analýzy dat ze sociálních sítí a zhodnocení efektivity použitých strategií

Nyní by vám měla být náplň obou těchto moderních povolání poněkud jasnější. Pokud chcete požádat o pracovní pozici z výše zmíněných, nyní už víte, co od vás váš potenciální zaměstnavatel bude očekávat. Tyto požadavky se samozřejmě mohou mírně lišit, záleží na organizaci, pro kterou chcete pracovat – výe uvedené seznamy jsou vak základním popsáním náplně obou profesí.

Zdroj: http://wearesocialmedia.gr/community-manager-vs-social-media-manager/

Publikováno: Středa, 4 Září, 2013 autorem Facemag.cz
Doporučujeme
Facemag na Facebooku
Přečetl jsi fakt všechno?
Aktivita
Další parádní weby