Možná jste už při svém brouzdání po internetu narazili na tyto „trendy“ názvy povolání: Community Manager (Manažer komunity) a Social Media Manager (Manažer sociálních médií). Nejspíš ale nevíte, jaké specifické role a úkoly tito lidé musí plnit.
Základní náplň obou profesí je taková:
Manažer komunity (Community Manager) je člověk, který pečuje o online komunitu produktu či značky. Činí tak ovšem vlastním jménem, a nikoliv jménem značky. Působí tedy spíše jako vyslanec značky s vlastním osobním profilem a se snahou vzbudit pozitivní emoce ve fanoušcích, zákaznících, konzumentech či zaměstnancích značky.
Vše, co musí manažer komunity zvládat, se dá definovat jako:
- Vztahy s veřejností – Public Relations
- Vztahy se zákazníky
- Bussiness Development
- Marketing sociálních médií přes blog, Twitter, Facebook
- Plánování a pořádání akcí
- Má svou osobní značku – jsou respektováni online komunitou
- Musí být schopen dobře komunikovat s komunitou, dobře psát a využívat své sociální dovednosti
- Musí být autentický
- Musí mít schopnost efektivního multitaskingu
Na druhou stranu, manažer sociálních médií (Social Media Manager) se stará o komunitu kolem produktu nebo značky prostřednictvím jejího jména, nevystupuje tedy jako samostatná osoba. V podstatě to je takový „hlas značky“, osobnost manažera ovšem stojí v pozadí.
Manažer sociálních médií musí mít tyto dovednosti:
- Každodenní vytváření a spravování obsahu pro použití na sociálních sítích
- Rozvoj a růst účtů na sociálních médiích – to zahrnuje růst fanoušků nebo followers, zvyšování počtu Likes apod.
- Zaměření na analýzy sociálních médií
- Monitoring a správa několika účtů na sociálních sítích
- Zpracování analýzy dat ze sociálních sítí a zhodnocení efektivity použitých strategií
Nyní by vám měla být náplň obou těchto moderních povolání poněkud jasnější. Pokud chcete požádat o pracovní pozici z výše zmíněných, nyní už víte, co od vás váš potenciální zaměstnavatel bude očekávat. Tyto požadavky se samozřejmě mohou mírně lišit, záleží na organizaci, pro kterou chcete pracovat – výe uvedené seznamy jsou vak základním popsáním náplně obou profesí.
Zdroj: http://wearesocialmedia.gr/community-manager-vs-social-media-manager/
Publikováno: Středa, 4 Září, 2013 autorem Facemag.cz