Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

Má Facebook strach, že jeho inzerenti odejdou jinam?

Vzrostl počet lidí kteří si platí reklamu na „alternativních“ platformách, jako je Tumblr – a v táboře Facebooku vzrůstá nervozita. A oprávněně – systém promovaných tweetů nebo tumblelogů je totiž výhodná pro platformu i inzerenty.

Na druhou stranu, čísla pro Facebook jsou nadmíru příznivá: příjmy z inzerce se oproti loňskému roku zvýšily o 66 % a stále rostou. Problém může být – jak jinak – v nejmladší generaci, kterou neustálé bombardování reklamou odpuzuje. A s odcházejícími uživateli samozřejmě zmizí i inzerenti.

Odejít jinam? To není řešení

Přejít  na jinou platformu pravděpodobně problém nevyřeší – platformy budou s rostoucím počtem inzerentů zveřejňovat víc a víc reklamy, až své uživatele zahltí stejně jako Facebook a povedou k dalšímu odchodu. Dokonce to pravděpodobně povede k dalšímu růstu popularity programů pro blokování reklamy – nejen co se týče bannerů, ale dokonce blokování reklamy na Facebooku jako takovém.

Najít rovnováhu mezi ziskem z reklamy a spokojeností uživatelů se může ukázat jako pěkně tvrdý oříšek. Jak reklamu na Facebooku vnímáte vy? Otravuje vás, baví nebo si jí vůbec nevšímáte?

Zdroj: WeAreSocialMedia.com

Publikováno: Neděle, 8 Prosinec, 2013 autorem Facemag.cz