Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

Která odvětví na Facebooku mají nejlevnější reklamu?

Ani kategorie stránek si nejsou na Facebooku rovny. Některé mají zkrátka lepší čas než jiné, a to i v souvislosti s reklamními kampaněmi na Facebooku. Která odvětví to jsou? A která si naopak kupují fanoušky i pozornost nejdráž? To druhé vám prozradíme: je to automobilový průmysl a vzdělávání.

Takové jsou výsledky studie od Unified Social. Studie sledovala celkem 50 000 unikátních reklamních jednotek ve třetím čtvrtletí a zjistila, že reklamy telekomunikačních společností získávají fanoušky o 91 % levněji, zatímco třeba reklamy na jídlo mají o 58 % vyšší pravděpodobnost, že na ně lidé kliknou.

Čtyři odvětví – telekomunikace, alkohol, hry a počítačový software pak sdílejí prvenství v dovednosti proměnit kliknutí ve fanoušky.

Na druhém konci stojí již zmíněný automobilový průmysl, který si musí v průměru zaplatit o 69 % více za interakci a také má o čtvrtinu dražší prokliky. Značky tohoto odvětví ale zároveň platí o 22 % méně za CPC (cena za kliknutí) typ reklamy. Stránky, zaměřené na vzdělávání, stojí reklama CPC dokonce o 73 % více, než je průměr, a zároveň je také každý klik stojí o 63 % více.

Studie od Unified Social ukazuje, která odvětví mají nejlevnějí nebo nejdražší reklamu.

Graf od Unified Social ukazuje, jak si jednotlivá odvětví značek na Facebooku vedou v cenách reklamy.

Proč jsou mezi kategoriemi takové rozdíly?

Částečně za to může sám trh. Je jasné, že reklamy, zaměřené na matky dětí budou mít jinou úspěšnost než třeba reklamy, určené dospívajícím dívkám. Dospělé ženy obvykle mají vlastní finance a jsou ochotné je utratit, a tudíž se o jejich přízeň pere více inzerentů – je obtížnější se v této oblasti prosadit.

Některá odvětví průmyslu budou zkrátka vždycky víc sexy než jiná, takže třeba reklama na nový film nebo oblíbený alkohol bude u fanoušků slavit větší úspěchy, než třeba inzerce nového pojištění.

Co z celé studie vyplývá? Pokud jste manažerem značky, která patří právě do těch méně sexy odvětví, rozhodně nemusíte věšet hlavu nad podprůměrnými výsledky vaší poslední kampaně. Nejsou totiž tak špatné, jak by se při pohledech na statistické průměry mohlo zdát. Nezkoumejte proto nic nevypovídající úspěchy či neúspěchy jiných značek a zaměřte se především na to, aby právě ta vaše značka – bez ohledu na její kategorii – zazářila.

Zdroj: http://mashable.com/2013/10/28/automotive-education-toughest-sells-facebook/

Publikováno: Středa, 6 Listopad, 2013 autorem Facemag.cz
Doporučujeme
Facemag na Facebooku
Přečetl jsi fakt všechno?
Aktivita
Další parádní weby