Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

Kdy je ztráta 30 000 fanoušků dobrý nápad?

Asi byste řekli jasně: nikdy. Přesto se může právě ztráta třiceti tisíc příznivců vaší stránky ukázat jako ta nejlepší marketingová strategie. Jak na to ukazuje norská pobočka Burger King.

Norský Burger King se rozhodl, že je pro něj naprosto zbytečné mít na stránce tisíce fanoušků, které ale samotná značka vůbec nezajímá a jediné, co je tam drží, je vyhlídka na hamburger zdarma. Proto spustili kampaň Whoppper Sellout, aby se právě takových fanoušků zbavili. Výsledek? O 30 000 fans méně – a o 500% vyšší engagement.

Čtete správně – ztratit 30 000 fanoušků se někdy vyplatí. Burger King dal jasně najevo, že o fandy, kteří značku klidně zradí za burger zdarma u McDonalds, nemají zájem.

Jak kampaň probíhala?

Riskantní kampaň Whoppper Sellout byla v podstatě jednoduchá, ale účinná: norský Burger King měl na své stránce 38 000 fanoušků, ale drtivá většina z nich se do dění kolem stránky vůbec nezapojovala a co hůř, někdy se na stránkách dokonce vyznala z nehynoucí lásky k Big Macu. Proto Burger King spustil na Facebooku zcela novou stránku jen pro své opravdové fanoušky. Uživatelé měli na výběr: buď na stránku napíšou, jak moc milují Burger King, nebo dostanou burger zdarma. Výsledky byly ohromující: tisícovka burgerů, připravených pro tuto akci, zmizela během týdne. A na stránce zůstalo jen 8 400 fanoušků… Engagement ale vzrostl pětkrát – na stránce totiž už zůstali jen lidé, kteří mají ke značce skutečný vztah.

Pravdou je, že si my všichni přejeme, aby fanoušci komunikovali s naší stránkou. Občas je to pěkná dřina, která ale nese zaslouženou odměnu. Jestliže jste si někdy sami zkoušeli kupování fanoušků pomocí výhod, asi jste se také setkali s pocitem frustrace, kdy na stránce svítí 10 000 fanoušků, ale 10% engagement.

Ve stejný čas se navíc musíte vyrovnávat s negativními komentáři, které prozradí, co si o vás vaši fans skutečně myslí. Doufejme jen, že strategie Burger King nebyla vytvořená jen za účelem zbavení se těchto komentářů! Když vám ale na stránku lidé píšou, jak milují konkurenční produkt, jsou opravdu vašimi fanoušky? Asi ne.

Skvělá akce – pro velká jména

Odvážná kampaň se norskému Burger Kingu vyplatila, bohužel se jedná o strategii, kterou si mohou dovolit jen velká zvířata – pro malé podniky se moc nehodí. Burger King ovšem získal, co chtěl: engagement a také skupinu svých nejvěrnějších, nejoddanějších fanoušků. Budoucnost ještě ukáže, jak se jim celá akce vyplatí i v dlouhobém měřítku.

Zdroj: http://wearesocialmedia.gr/when-losing-30k-fans-could-be-a-good-strategy/

Publikováno: Pátek, 6 Prosinec, 2013 autorem Facemag.cz