Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

Kauza: Po čem ztloustla FoodPanda?

Stránka Foodpanda Czech, která patří společnosti, specializující se na dovážku jídla až do domu, v pondělí večer strhla na Facebooku pěkný rozruch. Jak se jí to povedlo? Během pár hodin ztučněla z pouhých 800 fanoušků na 627 000.

Kauza: FoodPanda získala přes noc 600 000 fanoušků

Facebook stránka FoodPanda Czech ze dne na den získala přes 600 000 fans. Jak se jí to proboha podařilo?

Uživatelům Facebooku přišel takový náhlý nárůst fanoušků pochopitelně podezřelý a na společnost se snesla vlna kritiky a obvinění, že si FoodPanda statisíce fanoušků koupila – jak je, bohužel, u společností a firem ošklivým zvykem.

Kauza: FoodPanda získala přes noc 600 000 fanoušků

Návštěvníci stránky dali jasně najevo, co si o náhlém přírůstku fanoušků myslí…

Kauza: FoodPanda získala přes noc 600 000 fanoušků

Uživatelé Facebooku se nebojí ozvat, když se jim něco zdá navýsost podezřelé

Jak to celé bylo doopravdy?

Aby si společnost s osmi sty fanoušky koupila dalších 600 000 fandů, to je ovšem dost přitažené za vlasy. Společnost také brzy zareagovala a přišla s vysvětlením. FoodPanda Czech je součástí celosvětové společnosti FoodPanda, a sloučením stránek všech lokálních firmiček tak stránka „Pandy“ nabrala oněch neuvěřitelných 627 000 příznivců. FoodPanda Czech se nyní reprezentuje jako součást tzv. globální stránky.

Kauza: FoodPanda získala přes noc 600 000 fanoušků

Oficiální vyjádření stránky FoodPanda Czech

Globální stránky jsou nástrojem Facebooku, který umožňuje na jednom místě shrnout data za všechny regiony, v nichž konkrétní společnost či značka působí. Spuštěny byly před rokem a vyznačují se určitými specifiky: sčítají počet fanoušků a Lidí, kteří o tom mluví všech regionálních stránek, návštěvníci jsou ale okamžitě přesměrováni na svou regionální stránku podle místa bydliště (my tedy vidíme českou „verzi“ stránky FoodPanda). Jak vidíte, vysvětlení je jednoduché a přesně odpovídá vývoji situace kolem stránky FoodPanda Czech.

Ponaučení, jak rozhodně nekomunikovat s fanoušky

Po celé aféře ovšem stále zůstává hořká pachuť. Kolik času a námahy by zabralo adminům stránky, aby své fanoušky i širší veřejnost na změnu upozornili předem? Jednoduchým krokem v podobě stručného statusu tak mohli předejít studené sprše od facebookové komunity a (možná nevratné)

Publikováno: Středa, 2 Říjen, 2013 autorem Facemag.cz