Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

Jaký typ postu bude nejlepší pro vaši stránku na Facebooku?

Pokud se živíte jako Community Manager nebo Social Media Manager, asi už jste na ten problém taky narazili. Jste zavaleni čísly, reporty a statistikami a celí zoufalí přemýšlíte, který druh postu bude právě pro tuhle stránku ten pravý. Jaký post zvýší počet návštěv nebo zaujetí fanoušků?

Update statusu

Jedná se o rychlou a okamžitou zprávu, adresovanou vašemu publiku. Komunikujete se svými fanoušky vlastně jen pomocí několika dobře zvolených slov, bez nutnosti shánět chytlavou fotku či obrázek. Když se rozhodnete pro update, vystupujte spíše za osobu a nikoliv značku. Jednoduchý status probouzí ve fanoušcích pocit urgence a vysoké priority.

Pomocí statusu můžete dosáhnout vyššího CTR a tedy i provozu na stránce. Vzhledem k pocitu urgence ovšem fanoušci nebudou s vaším postem moc interagovat.

Fotka

Posty, které obsahují fotografii nebo obrázek jsou velmi snadno srozumitelné, protože lidské oko přijímá vjemy v podstatě okamžitě. Jejich cílem je přilákat pozornost a přimět vaše příznivce, aby se o nich bavili. Řada společností tráví mnoho „lidských hodin“ tím, že vytváří výmluvný a zároveň spontánně vyhlížející obrázky, které sledují jediný cíl: přilákat nové fanoušky.

Hlavním cílem obrázků a fotografií je podnítit konverzaci, proto po jejich zveřejnění nečekejte žádné dramatické přílivy lidí na vaši stránku. Zato však můžete očekávat příjemné vzedmutí aktivity ve vaší stávající komunitě – pokud ovšem zvládnete vytvořit a vybrat vhodný obrázek.

Odkaz na webovou stránku

Jedná se o zajímavého hybrida obou výše zmíněných možností. Facebook nyní odkazy doplňuje velkým, výmluvným obrázkem a kromě toho máte vždy možnost k odkazu přidat pár slov jako v klasickém statusu. Kombinace odkazů a obrázků se stává základní strategií na sociálních médiích. Obrázek totiž upoutá pozornost a status poskytne žádostivému publiku potřebné informace, kvůli kterým pak vaši fanoušci kliknou na odkaz.

Nic samozřejmě není zadarmo. Pokud se rozhodnete pro sdílení odkazu, musíte vybrat vhodný obrázek a ujistit se, že jeho zajímavá část se vejde do formátu, vyhrazeného Facebookem, protože API Facebooku tohle zkrátka občas „nedává“. Vzhledem k tomu, že hrajete dvojí hru – částečně obrázek, částečně text – očekávejte i namixovaný výsledek, který se projeví v kombinaci přístupů a zapojení fanoušků. Přesné složení tohoto mixu ovšem vždy záleží na kvalitě obrázku i doprovodného textu, tak si na obojím dávejte záležet!

Zdroj: http://wearesocialmedia.gr/what-kind-of-post-might-actually-work-for-your-page/

Publikováno: Úterý, 22 Říjen, 2013 autorem Facemag.cz
Doporučujeme
Facemag na Facebooku
Přečetl jsi fakt všechno?
Aktivita
Další parádní weby