Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

Jak Facebook pomáhá firmám komunikovat se zákazníky?

Komunikace je naprosto klíčová a nejdůležitější. A to nejen pro koordinování například vojenských akcí, ale i pro udržování zájmu zákazníků o konkrétní značku, výrobek nebo téma. Podceňovat význam sociálních sítí se opravdu nemusí vyplatit. Je proto důležité vědět o čem, kdy a jakým způsobem chcete informovat. Není to tak snadné, jak by se na první pohled mohlo zdát.

Prvním krokem komunikační strategie je zvolit si cílovou skupinu a podle toho i jazyk a styl, jaký bude pro sdílení informací nejvhodnější.

Také velmi dobře funguje propojení s domovskou stránkou, diskuzní fórum nebo poradna a odpovědi na otázky. To samozřejmě vyžaduje neustále být on-line a mít připravená témata a materiály, ze kterých lze čerpat. Dobře spravované stránky mohou přinést zajímavé nápady a postřehy pro obě strany. Z těchto postřehů se následně může odvinout nová firemní strategie, nebo i nový produkt, který bude plně odpovídat na konkrétní potřebu zákazníků.

Pro firmy je rovněž dobré znát a mít možnost reagovat i na negativní hodnocení a zkušenosti. Pomáhá jim to neustále zlepšovat své výrobky a přístup a pružně reagovat na to, co zákazníci požadují.

Příkladem dobře spravovaného facebookového profilu je kosmetická firma NU SKIN, které podle své firemní strategie „Discover the best you“ vytváří pro své návštěvníky přátelskou atmosféru. Na svém profilu, mimo jiné, sděluje informace užitečné pro ochranu a ošetření pleti. Je zřejmé, že zákazník a jeho spokojenost je u firmy na prvním místě.

Velmi originální profil má Národní knihovna. Diskutuje se na něm o nových knižních titulech a zajímavostech ze světa knih. Najít zde lze například renomované knižní recenze a informace o výstavách a akcích. Knihovnu zajímá názor čtenářů a dokáže ho ocenit.

Komunikativní a pro návštěvníky užitečné mohou být i stránky, které poskytují recepty a kurzy, jak zpracovávat bio potraviny. Na stránkách firmy Bazalka je hitem rubrika, jak znovu oživit a hlavně připravit zdravá jídla našich předků. Stránky jsou psány se skutečným zájmem a vysokou odbornou způsobilostí.

Komunikace prostřednictvím sociálních sítí nabízí firmám i další možnosti. Zcela jistě je to možnost rozesílat informace zaregistrovaným uživatelům, nebo soutěže se zajímavými výhrami. Oblíbené jsou i exkluzivní a motivační prodeje. Něco, co se dá koupit pouze a jedině prostřednictvím registrace u konkrétní firmy. Firmy také mohou prostřednictvím anket získat relevantní odpovědi na otázky o kvalitě, dostupnosti, oblíbenosti nebo způsobu prodeje svých výrobků. Mohou svým zákazníkům umožnit podílet se na marketingových strategiích, na vytvoření nového loga nebo sloganu firmy.

Zákazníci se pak cítí být se značkou více svázáni. Mnohem raději jí zůstávají věrní a projevují to opakovanými nákupy.

Sociální média se také stala silnou zbraní v rukou zákazníků. Velmi rychle pochopili, že v množství je síla a začali se spojovat. Jednak na podporu prodeje a propagace své oblíbené značky, ale také ke kritice kvality nebo nevyhovujícího servisu.

Pravidelné sledování těchto kroků dává obchodníkům možnost pochopit smýšlení zákazníků a včas na ně reagovat. Mohou se zlepšovat a být vždy dva kroky před konkurencí.

Dát svým zákazníkům najevo, jak si firma váží jejich názoru, může výrazně změnit marketingovou hru.

Čím dříve si to firmy uvědomí, tím dříve budou moci začít sklízet odměny, které komunikace na sociálních sítích nabízí.

Publikováno: Úterý, 6 Prosinec, 2016 autorem Facemag.cz