Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

Jak cílit propagované posty na jednotlivé skupiny fanoušků

Jako admin stránky máte možnost cílit své propagované posty na jednotlivé skupiny fanoušků, pro které je třeba dotyčný produkt nejatraktivnější. Jak lze zacílit propagované posty a na jaké skupiny fanoušků je lze cílit si povíme v tomto článku.

Propagovat příspěvky lze až od chvíle, kdy má vaše stránka 400 fanoušků a více. Od té chvíle by také mělo být dostupné tzv. cílení na určité skupiny vašich fanoušků.

Pokud své propagované posty cílíte na užší skupinu uživatelů, můžete tomu obsah postu dobře přizpůsobit, personalizovat jej, a tak jej učinit pro cílovou skupinu ještě atraktivnějším. Na pravé straně stránky, kde reklamu nastavujete, si vždy můžete přečíst odhad, jak velkou skupinu lidí propagovaný post osloví. Zacílení má význam tehdy, kdy ve vašich osidlech uvízne aspoň několik tisíc lidí.

Podle čeho lze propagované posty cílit?

Cílení na okruhy uživatelů

Základní možností jsou okruhy uživatelů, kteří váš propagovaný příspěvek uvidí. Můžete zacílit pouze na fanoušky vaší stránky, fanoušky stránky a jejich přátele nebo lidi, kteří ve spojení s vaší stránkou nejsou.

Cílení na lokaci

Tato funkce umožňuje zacílit propagovaný příspěvek na lidi, kteří žijí na konkrétních místech. To je vhodné především tehdy, pokud třeba ve svém městě vedete kamenný obchod a pořádáte nějakou sezónní akci. Cílení na lokaci ale kromě měst zahrnuje i cílení na celé země, kterých můžete zvolit až 25. Jestliže zvolíte více než jednu zemi, nebude již možné cílit na konkrétní města, proto je vhodnější v tomto případě vytvořit reklam více. V některých zemích také není možné cílit na určitá města – je to z důvodu nízkého počtu uživatelů Facebooku v těchto městech.

Aktuální polohu osob Facebook zjišťuje podle používané IP adresy nebo podle místa pobytu, které udávají uživatelé Facebooku na svém profilu.

Cílení na věk a narozeniny

Perfektní nástroj, pokud nabízíte produkt či službu, která je zaměřena na užší věkovou skupinu. Facebook zde vychází z data narození, které mají uživatelé uvedené ve svém profilu. Existuje dokonce možnost cílit na uživatele, kteří mají příští týden narozeniny. Je to příležitost nabízet slevy či akce jako „narozeninový dárek“.

V nastavení cílení na věk můžete také určit, zda příspěvek uvidí lidé, kteří těsně nespadají do zadané věkové skupiny či zda jej uvidí skutečně pouze lidé ve vymezené věkové kategorii.

Některé věkové skupiny pak zacílit nelze. Můžete sice reklamu, určenou pro tuto věkovou skupinu vytvořit, Facebook je ale v některých lokalitách zkrátka nezobrazí. Důkladně si tedy promyslete cílení vaší reklamy, aby vaše úsilí a peníze nepřišly nazmar.

Cílení na zájmy

Reklamou můžete také oslovit lidi, kteří sdílejí nějaký společný zájem. Cílení probíhá opět podle informací, které o sobě uživatelé uvádějí na svém profilu – zejména se to týká stránek, které se jim líbí, aplikací, které používají, a podobně.

Vedle některých zájmů můžete najít znak křížku #. Tento znak zaručí, že se vaše propagované posty dostanou i k uživatelům se zájmy, které úzce souvisí s cílovým zájmem. Pokud tam křížek není, jedná o přesně zacílený zájem a žádné příbuzné kategorie zájmů do propagace zahrnuty nebudou.

Cílení na vzdělání

Toto cílení vám umožňuje se zaměřit na osoby, které dosáhly určitého stupně vzdělání. Lze tak zacílit příspěvek třeba na vysokoškoláky, pokud jste přesvědčeni, že právě vysokoškoláky nejvíce upoutá. V rámci této kategorie je navíc možné uvést ještě konkrétní školu či obor studia. Škol a zaměření můžete uvést až dvacet. Pozor - na střední školy takto cílit nelze. Je nutné využít kombinace zacílení na lokaci a příslušnou věkovou skupinu.

Možnosti cílení lze mezi sebou prakticky libovolně kombinovat, aby bylo možné zacílit přesně na tu skupinu, kterou si přejete příspěvkem oslovit. Dbejte pouze na to, aby vaše reklama měla dostatečný dosah a úspěch si vás již najde.

Publikováno: Pátek, 26 Červenec, 2013 autorem Facemag.cz