Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

Hashtagy na Facebooku jsou propadák

Hashtagy byly na sociálních sítích vytvořeny k jednomu prostému účelu: zvýraznit aktuální, často probíraná témata a nějakým způsobem sdružovat příspěvky uživatelů, které se těchto témat týkají. Když tedy Facebook v červnu spustil svůj vlastní systém hashtagů, patrně doufal, že když lidé ve svém newsfeedu, uvidí příspěvek se zajímavým hashtagem, kliknou na něj, aby se dozvěděli o daném tématu víc – přesně tak, jak to chodí jinde. Jak si hashtagy na Facebooku vedou téměř čvrt roku po svém zavedení?

EdgeRank Checker, který se specializuje na analýzu dat na Facebooku, v úterý zveřejnil nové výsledky svých analýz, které odhalují jeden nemilý fakt: hashtagy na Facebooku jsou naprostým propadákem. Ve skutečnosti mají posty s hastagem menší virální dopad, než posty bez hashatgů, dá se tedy říct, že hashtag je pro Facebook spíš škodná.

Hashtagy na Facebooku jsou neúspěch: spíše škodí

Příspěvky bez hashtagů jsou virálnější, než příspěvky s hashtagy. Zajímavé zjištění a pro Facebook jistě nepříjemné.

Je to zvláštní: předpokládá se, že značky, používající hashtagy, obdrží jako bonus určité interakce díky propojení s jinými značkami ve stejném oboru.

Hashtagy fungují na Twitteru – na Facebooku ale selhávají

Hashtagy zpopularizoval Twitter, když jejich prostřednictvím umožnil uživatelům vstoupit do real-time konverzací, které se týkaly právě probíhajících událostí a akcí, nejnovějších seriálů nebo aktuálních zpráv. Teoreticky fungují tak, že uživatelé kliknou na hashtag, aby se o zajímavé události dozvěděli více; některé události tak mají šanci se stát trendy nebo dokonce virálem.

Facebook své hashtagy spustil v červnu pro webovou verzi, o pár týdnů později pak i pro Facebook na mobilních zařízeních. EdgeRank pro potřeby svého výzkumu zkoumal přes 500 stránek na Facebooku, kde sledoval 35 000 postů a 6000 hashtagů. Statistika, uvedená na obrázku výše, pak zobrazuje výkon stránky s hashtagy a bez hastagů.

Bez ohledu na to, jak velký byl výzkumný vzorek nebo jakého typu byly stránky či posty zde zveřejněné, z výzkumu vyplývá jeden jasný fakt: Hashtagy na Facebooku nejsou k ničemu – a když už, tak jen škodí.

Zdroj: http://wearesocialmedia.gr/apparently-hashtags-on-facebook-have-zero-viral-impact/

Publikováno: Čtvrtek, 5 Září, 2013 autorem Facemag.cz