Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

GM se možná vrátí na Facebook

Uplynulo něco přes měsíc, kdy jsme vás informovali o tom, že americký automobilový gigant General Motors přestává inzerovat na Facebook. Údajným důvodem měla být skutečnost, že se facebookové reklamy koncernu nevyplatí. Situace se ale možná otočí, podle deníku The Wall Street Journal se totiž špičky obou firem odhodlali znovu usednout ke společnému stolu a jednat.

GM nejsou pro Facebook zásadním partnerem, ale…

Třebaže roční náklady na facebookovou existenci GM činí asi 10 milionů dolarů, pro Facebook, který se pyšní tržbami v řádu miliard dolarů, je to jen kapka v moři. I tak je ale GM strategický partner, jelikož jeho odchod může spustit lavinu. Facebook si totiž uvědomuje, že v sázce je to, zda pukne tzv. facebooková bublina (tzn. ukáže se, že reklama na sociálních sítích není o nic efektivnější než např. reklama v televizi či plakátech).

„Vítězem“ bude asi Facebook

I pokud by GM Facebook opustilo nadobro, Zuckenbergova sociální síť se zatím bát příliš nemusí. Nějaký hromadný exodus se nechystá (Ford dokonce plánuje reklamu a propagaci na Facebooku zintenzívnit), navíc pokud by se General Motors přece jen vrátily, znamenalo by to jen jedno: Facebook je účinným prostředkem, co se týče reklamy, a má smysl na něm inzerovat.

Publikováno: Středa, 11 Červenec, 2012 autorem Facemag.cz
Doporučujeme
Facemag na Facebooku
Přečetl jsi fakt všechno?
Aktivita
Další parádní weby