Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

Firemní profil na Facebooku? Inspirujte se u Klenoty

Plánujete založit si firemní profil na Facebooku, nebo ho už dokonce máte? A jak se vám tam daří? Dnešní uživatelé Facebooku už jsou pěkně zmlsaní, je potřeba je umět zaujmout. Některým firmám se to daří výborně – příkladem je Klenota, od níž bychom se mohli učit.

Podíváme se společně na to, jak byste na Facebooku měli vystupovat, abyste byli úspěšní. Za příklad si vezmeme firmu Klenota, která vyrábí zlaté náušnice, prstýnky a další šperky. Možná to mají vzhledem ke svému sortimentu trochu jednodušší než například firma, co prodává zakrývací plachty a stínící sítě. Přesto se jim povedlo na FB vybudovat komunitu věrných fanoušků, kteří se jen tak nevidí.

Základ? Budujte značku

Váš profil na FB by měl být jasně identifikovatelný. Na profilovou fotku si dejte nejlépe firemní logo, dodržujte firemí barvy, slaďte profil s webem. I lidé, kteří se na váš profil dostanou poprvé, by měli poznat, čím se zabýváte. Jasné by to mělo být už z profilové a úvodní fotky a z několika málo příspěvků. Doplnit to můžete ještě hezkým popisem stránky, jaký má Klenota:

descriptio

klenota

Na první pohled je jasné, čím se Klenota zabývá

Vsaďte na obrázky

Snažte se zaujmout lidi obsahem. Víte přece, jak to na FB funguje, ne? Čím víc lajků, sdílení a jiných interakcí váš příspěvek obdrží, tím více lidí jej nakonec uvidí. A to je váš cíl.

Takže byste měli publikovat příspěvky, které budou vyvolávat komentáře a lajky. Rozhodně doporučujeme využívat fotografie nebo videa. Pokud můžete nafotit vlastní výrobky a relizace, bude to úplně nejlepší. Nebojte se do statusu přidat třeba nějakou otázku, která vyvolá reakce v podobě komentářů.

prsten

Pěkná fotka a navíc zajímavý fakt, který vyvolá reakce

U Klenoty si můžete všimnout, že přestože vyrábí naprosto úchvatné náušnice bílé zlato, nádherné náramky a krásné přívěsky, na Facebooku uvidíte z 80 % prstýnky.

Klenota nejspíš vyzkoumala, že prstýnky získávají nejvíce reakcí. Dámy se nad jejich krásou rozplývají.

Odpovídejte lidem

Dalším významným bodem firemního profilu na FB je komunikace. Když se lidé na něco zeptají a vy odpovíte za dva dny, případně vůbec, na celkovém dojmu to vaší společnosti moc nepřidá. Klenota na FB reaguje prakticky okamžitě. Odpovídá na příspěvky, reaguje na komentáře i na zprávy. Od Facebooku má dokonce ocenění „very responsive to messages“.

A ještě jeden tip bychom, v souvislosti s reakcemi na zprávy, měli. Neodpovídejte za celou firmu, odpovídejte za sebe. Vidíte to například v tomto komentáři, kde se podepisuje Antonín. Působí to tak nějak lidštěji.

antonin2

Nemůžeme vám přát nic lepšího, než aby se vám dařilo tak jako Klenotě. Na závěr jen dodáme, že pokud vyrábíte podobně zajímavé věci, jako jsou šperky Klenota, zkuste je fotit a využívat fotky také na Instagramu nebo Snapchatu. Tyto sociální sítě totiž vládnou mezi mladými. Instagram Klenota taky nevypadá vůbec špatně.

Publikováno: Čtvrtek, 7 Červenec, 2016 autorem Facemag.cz
Doporučujeme
Facemag na Facebooku
Přečetl jsi fakt všechno?
Aktivita
Další parádní weby