Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

Facebook (zase) mění newsfeed. Co je nového tentokrát?

Sotva Facebook vyhlásil velkou změnu algoritmu newsfeedu a sotva kolem této změny utichl ten největší rozruch, už se zase něco děje: Facebook už zase mění newsfeed. Co se změnilo tentokrát?

Opět došlo ke změně algoritmu newsfeedu, který by nyní měl postupně upozadit updaty stránek, které se skládají jenom z textu.

Facebook v téhle souvislosti zdůrazňuje, že čím více jednoduchých, textových statusů lidé vidí, tím více také sdílejí. Náročné a nákladné experimenty Facebooku vedly k výsledku o 9 milionů více updatů, napsaných přáteli.

Nicméně to platí jen pro statusy, které vytvoří řadový uživatel. Updaty stránek, které jsou pouze v textové podobě, takové zlepšení bohužel nevyvolávají a proto se Facebook rozhodl, že sníží míru jejich zobrazování v newsfeedu.

Co to znamená pro adminy stránek? Jak jinak – snížení provozu. Psané statusy stránek budou kvůli novému algoritmu zatlačeny až za psané statusy uživatele a jeho přátel. Facebook ovšem tvrdí, že se stačí přeorientovat na více „mediální“ statusy a veškeré ztráty se tak vynahradí.

Společnost také poznamenává, že by admini stránek měli více využívat nástroj pro sdílení linků místo toho, aby linky umisťovali přímo do statusů. Takto sdílené linky prý získávají více komentářů sdílení a pozornosti obecně.

Myslíte, že nová změna algoritmu nějak souvisí se spuštěním Trending Topics, které je už také na spadnutí? Co Facebook změnami sleduje?

Zdroj: Wearesocialmedia.gr

Publikováno: Čtvrtek, 23 Leden, 2014 autorem Facemag.cz