Máte rádi nějakou značku a jste jejími zarytými fanoušky? Nebo naopak chcete upozornit na nekvalitní služby a produkty? Již brzy budete moci všem dát najevo, co si myslíte. Facebook veřejně oznámil testování nového systému hodnocení pomocí udělování hvězdiček.
Krok Facebooku je celkem logický: udělování palce nahoru se během času stalo už příliš nadužívaným a matoucím. Neexistuje způsob, jak zjistit, zda uživatel dal stránce Like proto, že ji chce podpořit, skutečně jí fandí nebo jen z toho důvodu, aby mohl odebírat její obsah, který je pro něj ale spíše užitečný a ani jej nemá rád.
Počet Likes tedy spíše poukazuje na to, kolik lidí o stránce mluví a nějak s ní interaguje, neposkytuje ale představu o tom, jaké emoce lidé vůči stránce chovají.
A zde se objevují hvězdičky
Nový systém hodnocení by právě tento zmatený stav měl změnit. Díky hvězdičkám budou moci uživatelé lépe vyjádřit své mínění o podniku nebo značce a zároveň se jiní uživatelé se značkou lépe seznámí.
Krok Facebooku k zavedení hvězdičkového hodnocení přichází společně s odstraněním zprofanovaného symbolu palce nahoru z tlačítka Like pro webové stránky.
Nový prvek hodnocení by se měl nejprve objevit na mobilních zařízeních, která jsou lépe využitelná pro hodnocení podniků přímo v terénu. Později budou samozřejmě hvězdičky dostupné i na stolních počítačích.
Zdroj: http://wearesocialmedia.gr/facebook-is-testing-new-star-rating-system/
Publikováno: Neděle, 10 Listopad, 2013 autorem Facemag.cz