Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

Facebook vylepšil newsfeed a značky pláčou

Facebook změnil algoritmus pro zveřejňování příspěvků v newfeedu a většina značek na Facebooku už zaznamenala mnohem nižší provoz na svých stránkách. To nejsou moc dobré zprávy, že? Pokud používáte Facebook k propagaci svého podniku nebo služeb, asi jste pěkně naštvaní – a právem.

Změna algoritmu proběhla teprve tento měsíc, ale už se kolem ní strhl pěkný povyk. Nový algoritmus totiž zveřejňuje příběhy ve vašem newsfeedu podle toho, jak moc na ně klikali vaši přátelé. Kromě toho se Facebook ještě snaží upřednostnit „vysoce kvalitní příspěvky“ od „nejnovějších memes“. A proč? Chce se totiž stát něčím jako nejlepším zpravodajem mezi sociálními sítěmi.

Kauza navíc přináší některé pikantní detaily: obecně se má za to, že změna algoritmu nejvíce uškodí stránkám, které se zaměřují právě na zveřejňování memes či jiného virálního obsahu. Mezi největší stránky v této oblasti patří BuzFeed nebo Upworthy.  Reportér AllThingsD Mike Isaac zjistil, že právě tyto dvě stránky dost leží v žaludku Chrisu Coxovi, výkonnému řediteli Facebooku pro správu newsfeedu…

Agentura Ignite zkoumala, jak změna newsfeedu poznamená provoz na stránkách a došla k neuvěřitelným závěrům: průměrně poklesl dosah stránek o 44 %, u  některých stránek dokonce až o 88 % oproti dřívějšku.

Proč to Facebook dělá?

Facebook o sobě vytrvale tvrdí, že vždycky byl, je a bude zdarma. To ovšem platí jen pro část jeho populace: pro samotné uživatele. U podniků je situace úplně jiná.

Protože co je vlastně Facebook stránka pro různé značky a podnikatele? Jedná se vlastně o reklamu zdarma! A Facebook o bezplatné propagování podniků ani trochu nestojí – vždyť drtivá většina jeho příjmů plyne právě z poplatků za reklamu. Facebook zkrátka potřebuje, aby podniky platily za to, že na něm budou vidět.

Facebook přesto stále má podnikům hodně co nabídnout. Kromě toho je jako společnost jistě velmi inteligentní a dokáže ustoupit od plánu, který se v praxi nepovedl.

A co vy? Je pro vás změna algoritmu na Facebooku likvidační nebo stále věříte v jeho přínos pro váš byznys?

Zdroj: Wearesocialmedia.com

Publikováno: Neděle, 15 Prosinec, 2013 autorem Facemag.cz