Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

Facebook rozšiřuje své remarketingové služby

Facebook se snaží, aby podnikům a značkám maximálně zpříjemnil jejich uživatelskou zkušenost. Jestli je za tím strach, že by se jinak značky poohlédly po jiné síti, nebo nějaký jiný důvod, asi není podstatné. Co nám ale Facebook může nově nabídnout?

Facebook právě odhalil spuštění nových prvků, které by měly pomoci marketérům lépe zacílit své zákazníky a povzbudit je k akci. Konkrétně nástroj custom audiences nyní umožňuje podnikům zaslat cílenou zprávu uživatelům, kteří navštívili podnikovou webovou stránku nebo dokonce jen použili jeho aplikaci.

Některé reklamy v newsfeedu navíc brzy obohatí nové tlačítko, které by mělo ještě důrazněji plnit call-to-action roli, tedy vyzývat uživatele k akci.

Jak remarketing na Facebooku funguje?

Vše je založeno na sledování pixelů. Facebook vám poskytne pixel, který vložíte na svůj web, do své aplikace nebo i SDK aplikace třetí strany. Pomocí custom audiences pak budete schopni najít uživatele, kteří stránku nebo aplikaci otevřeli a pak jim posílat specifickou reklamu.

Na obrázku níže pak vidíte, jak mohou marketéři do reklamy v newsfeedu přidat call-to-action tlačítko. Existuje ho celkem pět různých variant, včetně možnosti stáhnout obsah, nakoupit nebo zjistit víc.

Facebook spouští nové nástroje  pro remarketing, využívá i custom audiences.

Reklama v newsfeedu dostala nový prvek: tlačítko, které vás přímo vybídne k akci. Jak jej využít v rámci remarketingu?

Jaké jsou nové možnosti? Představte si třeba stránku o cestování, která využije remarketingového pixelu od Facebooku. Všem uživatelům, kteří navštívili tuto stránku – řekněme, pro rezervaci letenek – ale kteří si letenku nezakoupili, pak marketér pošle zacílenou zprávu v newsfeedu: Přijďte si k nám pro 10 % slevu při rezervaci letenek.

Majitel e-shopu zase může pixel umístit do aplikace a pak třeba speciální zprávou vyzvat návštěvníky k tomu, aby se vrátili a zakoupili věci, které jim zbyly ve virtuálním nákupním košíku…

A jistě si dokážete představit mnohem pestřejší možnosti využití nového prvku. Remarketing, technika zavedená Googlem, je možná budoucností marketingu…

Zdroj: Wearesocialmedia.gr

Publikováno: Čtvrtek, 30 Leden, 2014 autorem Facemag.cz