Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

Facebook provedl úpravy zobrazování reklamy v newsfeedu

Jistě jste se již setkali s reklamami ve svém newsfeedu na Facebooku. Nahlásili jste ale některé nebo je dokonce skryli? Pokud tuto funkci občas využíváte, možná vás zaujmou změny algoritmu, které Facebook nedávno provedl.

Facebook v podstatě využívá vašeho feedbacku ve formě Skrytí/Nahlášení reklamy k tomu, aby do budoucna upravil složení reklam ve vašem newsfeedu. Změna algoritmu zajistí, aby se vám v budoucnu méně zobrazovala reklama nejen stejného produktu a společnosti, které jste nahlásili, ale i produktů a společností podobných či příbuzných.

Facebook spouští nový algortimus pro zoborazování reklam v newsfeedu

Pokud vás reklama či tzv. „sponzorovaný příběh“ na Facebooku nezajímá nebo se vám dokonce nelíbí, neostýchejte se reklamu skrýt kliknutím na ikonku křížku. V budoucnu budete podobných reklam dostávat méně.

Co to znamená pro marketéry?

Polopatě řečeno, konkrétní reklamy se ve vašem newsfeedu zobrazují proto, že jejich zadavatel usoudil, že jste pro něj z nějakého důvodu vhodnou cílovou skupinou. Tímto důvodem může být vaše pohlaví, věk, zájmy nebo bydliště.

Facebook pak rozhoduje, které reklamy nejvíce stojí za zobrazení právě ve vašem newsfeedu, přičemž bere v potaz uživatelovy zájmy. Na vás jako uživateli je, abyste se rozhodli, zda je daná reklama hodna vašeho zájmu i akce – Like, sdílení nebo komentáře. Vaše akce dá Facebooku signál, že vás tento typ reklam zajímá a o to více reklamy na podobné produkty či společnosti se pak ve vašem newsfeedu objeví. Pokud naopak reklamy skrýváte či nahlašujete, Facebook daný typ reklam z vašeho newsfeedu postupně stáhne.

Je to pro marketéry špatná zpráva? Ve skutečnosti ne. Změna algoritmu způsobí, že se jejich reklamy zobrazí pouze lidem, kteří mají o daný typ produktu skutečný zájem a budou mít tedy i větší zájem vstoupit se společností do nějakého druhu interakce. Nový algoritmus tedy vlastně učiní reklamy lépe zacílené a relevantnější. Což zase znamená, že finance na reklamu budou vynaloženy efektivněji. Nebo ne?

Zdroj: http://wearesocialmedia.gr/facebook-improves-newsfeed-ads/

Publikováno: Úterý, 1 Říjen, 2013 autorem Facemag.cz