Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

Facebook přijde o jednoho z klíčových inzerentů – automobilku General Motors

Z důvodu údajně minimálního dopadu na spotřebitele se rozhodl americký automobilový gigant GM přestat inzerovat na Facebooku. Svůj profil si však zrušit neplánuje.

GM již do své facebookové existence investovalo 40 milionů dolarů

V přepočtu více než tři čtvrtě miliardy korun již vložilo GM do vybudování a správy svého profilu na největší sociální síti světa či nákupu inzertní plochy. Ačkoliv považuje GM Facebook stále za velice účinný nástroj jak pro komunikaci s veřejností tak k reklamě, v inzerci pokračovat nehodlá. Na svém profilu však chce stále upozorňovat na novinky, tiskové zprávy či např. technologické inovace.

Precedentní rozhodnutí, které může mít na Facebook negativní vliv

Ačkoliv pro Facebook není odchod jednoho, byť klíčového, zákazníka existenční problém, je třeba si uvědomit, že rozhodnutí GM může mít na budoucnost sociální sítě obrovský dopad. Pokud by se totiž mělo ukázat, že reklama na sociálních sítích není o nic účinnější než ta v jiných médiích, dá se očekávat masivní odchod inzerentů. To by mělo za následek dramatický propad v ziskovosti.

Ford investice do inzerce na Facebooku naopak zvyšuje

Opačnou cestou se rozhodl jít další americký automobilový gigant – Ford. Ten své investice naopak plánuje zvýšit. Řada dalších automobilek (Toyota, Subaru či BMW) o odchodu zatím také neuvažují, nicméně toto rozhodnutí se může po odchodu giganta jako je GM kdykoli změnit.

Napište nám, zda podle vašeho názoru bude mít omezení investic General Motors do reklamy na Facebooku vliv na ostatní inzerenty?

Publikováno: Čtvrtek, 31 Květen, 2012 autorem Facemag.cz