Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

Facebook nově na firemních stránkách zobrazuje počet návštěv

Počet oslovených osob na Facebooku

Možná jste si všimli, že se pod příspěvky na firemních stránkách začínají objevovat údaje o počtu lidí, kteří jimi byli osloveni. Údaj o takto oslovených lidech – v jazyce Facebooku „people reached“ – byl sice k dispozici vždy ale nikoliv v reálném čase. Dnes tak můžete v podstatě během vteřin začít sledovat, zda na váš příspěvek či nabídku lidé reagují, a kolika lidem vlastně Facebook váš příspěvek reálně zobrazí.

Není vidět jako vidět

Při vyhodnocování statistik je však třeba si uvědomit, že určitý počet „oslovených osob“ nemusí nutně znamenat počet skutečně oslovených jedinců. Jako „Reached“ se totiž objeví každý, komu příspěvek naběhl na stránce, byť třeba úplně mimo zorné pole uživatele.

Co přesně je tedy nově k dispozici?

K dispozici je údaj o počtu zhlédnutí (např. „3,090 people reached“), údaj o počtu lidí, ke kterým příspěvek dorazil přímo („Organic“ – přirozeně) či nepřímo („Viral“ – virálně). Procenta vedle počtu oslovených osob pak udává, kolik uživatelů si příspěvek skutečně rozkliklo či jej lajkovalo.

Publikováno: Čtvrtek, 7 Červen, 2012 autorem Facemag.cz