Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

Face.com patří nově Facebooku

Facebook již dlouho není pouhou sociální sítí. Jde o dobře fungující firmu s jasným business plánem a strategiemi. O tom svědčí mimo jiné i její akviziční politika. Nedávno totiž kolos kolem Marka Zuckenberga zakoupil izraelskou společnost Face.com, která se zabývá rozpoznáváním obličejů na fotografiích. Ačkoliv částka nebyla oficiální zveřejněna, mluví se o částce v rozmezí 90 až 105 milionů dolarů.

Facebook již technologie Face.com používá

Kromě klasického tagování osob na fotografiích, je možné díky technologiím Face.com na Facebooku např. najít nezatagovanou fotografii ať už vlastní osoby nebo kteréhokoliv z přátel (režim Photo Finder) či tagovat fotografie hromadně (režim Photo Tagger).

Dobře cílená reklama

Hlavním důvodem akvizice je však stále rostoucí počet uživatelů, kteří se na Facebook přihlašují z chytrých telefonů. Na těchto zařízeních je totiž práce s fotografiemi velmi omezená a Facebook, pokud chce i na těchto uživatelích vydělávat, musí jednat (jen pro ilustraci zmiňme, že se jedná o více než 400 milionů uživatelů z celkové necelé miliardy). Technologie Face.com totiž spolehlivě zvládají např. detekci pohlaví či věku, což umožňuje cílenější umístění reklamy.

Že se jedná o veskrze pozitivní krok pro Facebook dokazuje i dění na americké technologické burze Nasdaq. Od minim pod 26 dolary se akcie Facebooku v posledních dnech vyšvihly o více než 15 % a včera zavíraly nad 31 dolary.

Publikováno: Úterý, 19 Červen, 2012 autorem Facemag.cz