Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

Den, kdy Google začal prodávat reklamu na Facebooku

Google a Facebook nepatří zrovna mezi kamarády od dětství. Nyní se ale zdá, že se přeci jen našlo něco, co mají obě společnosti společné – a to poskytování internetové reklamy!

V pátek Google oznámil, že jeho DoubleClick již brzy umožní klientům nákup reklamy na Facebooku. Rozhodnutí Googlu bylo nejspíš ovlivněno posledními updaty, kterými nedávno prošel Facebook Exchange (FBX) – platforma Facebooku pro reklamy, založené na retargetingu. V řádu týdnů nebo měsíců by měl být nákup Facebook reklam přes BidManager Googlu dostupný pro všechny uživatele.

FBX se zabývá tím, jaké stránky lidé navštěvují a jak se při surfování na Internetu chovají mimo Facebook. Využívá přitom informace, zachycené přes cookies k tomu, aby lidem nabídl reklamu na produkt, jehož stránku již předtím navštívili.

Jaký si na to udělat názor?

 Na jednu stranu se jedná o skvělou zprávu pro všechny, kteří sází na sílu internetové reklamy a marketingu. Uživatelé Internetu ale nyní nebudou moci tak snadno surfovat po Internetu, aniž by je svým pátravým okem nesledovali hned dva internetoví giganti

Zdroj: http://wearesocialmedia.gr/the-day-google-started-selling-facebook-ads/

Publikováno: Pondělí, 21 Říjen, 2013 autorem Facemag.cz