Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

Další způsob, jak konkurovat Twitteru? Facebook sleduje, jaký rozruch vyvolávají televizní show

Facebook začal nově sledovat, jak jeho uživatelé interagují s 45 televizními show, vysílanými v USA v hlavním vysílacím čase. Jedná se nepochybně o další krok, jímž chce Facebook trumfnout svého rivala Twitter – a to tak, že poskytne inzerentům aktuální divácká data.

Facebook se chystá zasílat vybraným televizním společnostem týdenní přehledy, které budou obsahovat údaje o tom, jakou aktivitu vyvolaly konkrétní show na největší světové sociální síti. Zpráva by měla podat přesné počty Likes, sdílení či komentářů i počet uživatelů, kteří se do rozruchu kolem show zapojili.

K čemu jsou přehledy dobré?

Údaje, obsažené v dokumentech, nebudou veřejně přístupné a jejich obsah se dozví pouze společnosti ABC, CBS, NBC a Fox, plus malý počet vybraných partnerů, kterým jsou přehledy primárně určeny. Ze statistik bude možné například určit, že poslední epizoda seriálu Perníkový táta vyvolala celkem 5,5 milionu interakcí od více než tří milionů uživatelů.

Facebook doufá, že jím zasílané údaje popoženou uživatele v tom, aby svou show podpořili prostřednictvím placené reklamy. Facebook sice nyní tvrdí, že společnosti z údajů nemohou učinit žádné konkrétní závěry, možnosti, které vyplývají ze spolupráce sociálních sítí a televize jsou přesto obrovské. Facebook sám potvrzuje, že více než 100 milionů jeho uživatelů je aktivních v průběhu hlavního vysílacího času – mezi osmou a jedenáctou hodinou večerní.

Facebook začíná sledovat, jaká aktivita vzniká kolem populárních televizních show

Facebook se snaží zjistit, jak by své impérium mohl obohatit o peníze obrovských televizních společností. Souvislosti mezi užíváním Facebooku a sledováním televize ukazuje tato infografika

Facebook a Twitter se perou o přízeň televizních společností

Facebook se novou strategií snaží udržet krok s Twitterem, který již delší dobu pracuje na těsné spolupráci s vybranými televizními stanicemi a snaží se vytěžit nějaké peníze z tweetů, odkazujících na propagované TV show.

Daniel Slotwinter, vedoucí oddělení pro měření dat na Facebooku, tvrdí, že projekt společnosti na měření aktivit kolem pořadů čtyř velkých televizních společností má za cíl lépe porozumět vztahu mezi aktivitou na Facebooku a vnějšími výstupy.

Na závěr je ještě nutno připomenout, že Facebook nedávno také spustil nástroj, díky němuž mohou uživatelé sledovat aktivitu kolem zadaných klíčových slov a tento nástroj nejprve uvolnil právě pro velké zpravodajské a televizní společnosti, mezi nimiž je i CNN, Fox a NBC.

Zdroj: http://goo.gl/vsLulV

Publikováno: Pátek, 4 Říjen, 2013 autorem Facemag.cz
Doporučujeme
Facemag na Facebooku
Přečetl jsi fakt všechno?
Aktivita
Další parádní weby