Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

Budoucnost reklamy na Facebooku – malé podniky

Čísla, která zveřejnil Facebook v přehledech třetího kvartálu roku 2013, jsou ohromující. Facebooku se, jak to tak vypadá, podařilo vše, na co sáhl.

Příjmy se zvýšily. Zisk dosáhl takové výšky, jakou Facebook za celou svou historii nezaznamenal. A počet aktivních uživatelů také stoupl a to ve všech myslitelných kategoriích – mezi denně aktivními, měsíčně aktivními i uživateli, kteří se připojují přes mobil.

Facebook nyní cílí na malé podniky, chce, aby více inzerovaly

Příjmy Facebooku rok od roku rostou a zdá se, že ani do budoucna tomu nebude jinak.

Je prakticky jisté, že i v posledním kvartálu Facebook oslaví nemalé zisky, ostatně, předvánoční čas tomu dost napovídá. Facebook má však ještě další důvody, proč si udržet optimismus.

Nový zlatý důl? Neinzerující malé podniky

Uvědomme si, že inzertní služby na Facebooku využívá něco kolem jednoho milionu inzerentů. Na největší sociální síti se přitom nachází více než 25 milionů menších podniků s aktivními stránkami. Z toho vyplývá, že z vlastníků malých podniků jsou to přinejlepším 4 %, která zároveň vyžívají možnosti Facebooku k propagaci svých služeb. Cítíte ten obrovský potenciál?

Jedná se o hotový zlatý důl, neobjevený poklad. Malé a střední podniky mají přitom objektivní důvody, proč na Facebooku neinzerují. Obvykle se jedná o nedostatek času na nastavování a sledování kampaně, u velmi malých podniků s jedním či dvěma zaměstnanci na takovou reklamu chybí i rozpočet.

Facebook otevírá podnikům svou náruč

Facebook nic nenechává náhodě a vychází budoucí vlně malých inzerentů vstříc. V současnosti vyvíjí takzvané SMB, tedy jednodušší rozhraní, které by mělo zadávání reklamy značně usnadnit. Místo volby věkové skupiny, pohlaví nebo zájmů cílové skupiny podnik zkrátka vytvoří pěkný post a k němu přidá plánovaný rozpočet.

Facebook má jednu výhodu: 25 milionů malých podniků, které již jsou obeznámeny s jeho platformou a jejím fungováním. O to jednodušší bude navázat s nimi kontakt a přesvědčit je, aby právě Facebook využili pro svou reklamní kampaň.

A právě na tom nyní Facebook usilovně pracuje.

Zdroj: http://mashable.com/2013/11/23/facebook-advertisers-small-businesses/

Publikováno: Pátek, 29 Listopad, 2013 autorem Facemag.cz