Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

6 způsobů, jak získat lepší zpětnou vazbu od svých fanoušků

Pokud se na Facebooku pohybujete už nějakou tu dobu, určitě dobře víte, že k tomu, abyste se udrželi v povědomí svých fanoušků, potřebujete jejich zpětnou vazbu. Chcete, aby se vaše příspěvky fanouškům zobrazovaly častěji? Potom budete muset použít některou z analytických stránek. Většina z nich vám ale jenom řekne, zda si vedete dobře, nebo špatně. Jak tedy získat přesnější data, která byste mohli využít?

Analytické služby Facebooku zvané PageLever, které při výzkumech využívá třeba YouTube, Nike, nebo Microsoft, byly naostro spuštěny. Předtím byla k dispozici pouze beta verze, ale nyní už můžete vyzkoušet verzi ostrou, ve které najdete všechny odpovědi týkající se oblíbenosti vašeho profilu na Facebooku.

K tomu, abyste získali více komentářů a palců nahoru u svých příspěvků, byste si měli zodpovědět pár základních otázek:

1. Jak často bych měl publikovat nové příspěvky na svém Facebooku?

Mnoho lidí si myslí, že nejlepší je publikovat příspěvky stále ve stejné frekvenci – například jednou denně. Není to ale tak jednoduché. Měli byste vložit nový příspěvek i přesto, že jej fanoušci stále komentují? A jak vůbec víte, že své příspěvky publikujete dost často?

V PageLeveru si můžete ověřit, jak si jednotlivé příspěvky stojí. Pokud příspěvek nikoho nezajímá a nikdo ho nekomentuje, je už vlastně po smrti. V takovém případě je na čase zkusit štěstí znovu a nasadit příspěvek nový. Nesmíte ale čekat příliš dlouho, ztrácíte tak u svých fanoušků cenné body. Pokud naopak vypublikujete další příspěvek příliš brzy, své fanoušky tak zmatete. Správné načasování je cestou k úspěchu a není vůbec jednoduché najít tu zlatou střední cestu.

2. Co dělat, když jsou vaši nejaktivnější fanoušci jiní, než všichni ostatní?

Přímo ve Facebooku si můžete ověřit, kolik máte celkem fanoušků. Neukáže vám ale, kteří z nich jsou nejaktivnější. PageLever vám odpoví na obojí.

Srovnávání demografických údajů aktivních fanoušků se všemi, kteří si oblíbili vaši stránku, vám pomůže zaměřit svou pozornost na ten správný okruh lidí. Jste si jistí, že příspěvky, které publikujete jsou opravdu zaměřené na muže (kteří přispívají více) a ne na ženy? Tato demografická srovnání vám pomáhají přemýšlet o tom, jak správně oslovit danou skupinu.

3. Které příspěvky vám zajistí nejlepší zpětnou vazbu a které jsou naopak těmi nejhoršími?

Zatímco Facebook vám předkládá analýzu pouze posledních deseti příspěvků, PageLever vám zobrazí analýzy všech postů v přehledných tabulkách. Můžete si je nechat seřadit od těch nejoblíbenějších (těch, které získaly nejvíce komentářů a “Líbí se mi”).

Nyní se podívejte na prvních pět až deset příspěvků a zjistěte, který typ příspěvku je na vašem profilu nejoblíbenější (fotografie versus video, nebo odkaz, atd.). Potom si příspěvky nechejte seřadit od nejhorších. Vidíte výsledky? Nejoblíbenější jsou fotky? Nejméně oblíbené jsou odkazy? Mají příspěvky, ve kterých je obsaženo call to action lepší výsledky? Výsledky náležitě vyhodnoťte, za dva týdny se vraťte a zjistěte, jestli byla vaše teorie správná.

4. Jaký je nejlepší čas k publikování nových příspěvků?

Použijte tutéž analýzu jako v předchozím případě a jednoduše tak zjistěte, ve kterých částech dne jsou vaši fanoušci nejaktivnější.

Ujistěte se, že srovnáváte stejné druhy příspěvků, pokud byste totiž srovnávali oblíbenost fotek a videa, byla by analýza nerelevantní. Podívejte se například, jak si stojí fotografie publikované ráno a ty, které jste vypublikovali večer. U kterých je zaznamenána vyšší zpětná vazba?

5. Zjistěte, co způsobuje neoblíbenost vašich stránek

Přímo ve Facebooku můžete zjistit, odkud přicházejí vaši fanoušci, ale nevidíte, kteří lidé vaši stránku odmítli, tedy označili “nelíbí se mi”. PageLever vám to ale říct dokáže.

Motivovali jste vaše současné fanoušky k tomu, aby stránku doporučili přátelům? Jednoduše zjistíte, jaké je procento těch, kteří ve skutečnosti klikli na “nelíbí se mi”. Vypadá to, že odmítavý postoj lidé zaujímají především v případech, kdy je k připojení se ke stránce nabádáte reklamou.

Jak tedy díky těmto tipům zvýšit oblíbenost svých stránek?

  1. Publikujte své příspěvky v té správné frekvenci
  2. Pište příspěvky, které zaujmou nejvíce vašich aktivních fanoušků
  3. Zjistěte, která část populace má vaše příspěvky nejraději a zaměřte se právě na ně
  4. Upřednostňujte ty typy příspěvků, které vám zajistí nejlepší výsledky (fotky, odkazy, videa..)
  5. Najděte ten nejlepší čas, kdy příspěvky publikovat
  6. Identifikujte skupinu lidí, kterou nemá cenu oslovovat, protože stejně dají “nelíbí se mi”

Máte už s analýzou oblíbenosti na Facebooku nějakou zkušenost? používáte PageLever?

ZDROJ:

www.allfacebook.com

Publikováno: Čtvrtek, 11 Srpen, 2011 autorem Facemag.cz
Doporučujeme
Facemag na Facebooku
Přečetl jsi fakt všechno?
Aktivita
Další parádní weby