Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

6 tipů, jak získat fanoušky na Facebooku – nabídněte jim to nejlepší

262342-1UntZU1409433315

Facebook již dávno není tím, co býval. Vytvořit si základnu stálých fanoušků v prostředí sociálních sítí již není záležitostí několika dnů či týdnů. V tomto článku vám chceme poradit, jak razantně zvýšit počet svých fanoušků a dát o své firmě či produktu vědět celému sociálnímu světu. Jednoduše uděláme boom a budeme šokovat potencionální klienty či zákazníky, což následně přinese ovoce v podobě kladného feedbacku a rostoucího počtu zákazníků.

Asi každého podnikatele či provozovatele nějaké té služby hodně naštve, když vidí, že jeho přímá konkurence má na sociálních sítích několik tisíc fanoušků a oni se furt nimrají v malých číslech. “Co dělají jinak než my?” – bývá většinou následovná otázka. Většina firem na Facebooku ani neuspěje, protože pořádně neví, jak vybudovat nějakou tu komunitu. Většinou se snaží sbírat fanoušky jako např. známky a předhánějí se tak, kdo bude mít nejvíce liků. Znamená to tedy, že se soustředí spíše na kvantitu na úkor kvality.

Občas některé stránky chtějí tento systém trošku “obejít” a používají možnost generování liků, což jsou celkem oblíbené aplikace, které jsou schopny během několika desítek minu přivést na vaši stránku desítky až stovky nových fanoušků, což je sice hezké, ale většinou se nejedná o reálné uživatele, takže je vám to stejně úplně k ničemu. Možná si tak zvýšíte čísla, ale budete se potýkat s různými problémy (nesrozumitelné komentáře v různých jazycích, spamování apod.).

Pokud tedy chcete vytvořit kvalitní a především reálné zázemí fanoušků, tak na podobné věci jako je “generování liků” ihned zapomeňte.

Nyní už k těm opravdovým tipům, které by vás měli posunout dále v získávání fanoušků na svoji stranu poctivou a leckdy i zdlouhavou metodou. Jdeme na to!

1. Jak vypadá váš typický zákazník?

Je asi blbost se tu bavit o tom, jak na svoji stránku dostat co nejvíce lidí, když ani nemáme základní představu o tom, kdo je náš typický zákazník. Nyní je ten pravý čas si to ujasnit. Odstupte na chvíli od monitoru, postavte si na kávičku a chvíli přemýšlejte o tom, jak vypadá váš ideální fanoušek. Kolik mu je? Co ho baví? Co chce číst, co ho zajímá? Co nejčastěji vyhledává? A čemu mu můžete pomoci právě vy? Při dělání kávy si na těchto několik základních otázek odpovězte. Následně nám z toho vyplývá moudro – čím více budeš znát svého zákazníka, tím lepší pro něj vytvoříš obsah.

2. Jak komunikovat? Tykat nebo vykat?

Z předchozího kroku již tedy víme, jak vypadá náš typický zákazník, kterého chceme prostřednictvím sociální sítě oslovit. Nyní je podstatnou součástí způsob, kterým s ním budete jednat a sdělovat mu tak informace. Nejdříve je důležité si uvědomit, jak chcete, aby vás fanoušek/zákazník vnímal? Když si zvolíte vážně skvělý tón komunikace, na který budou jen pozitivní ohlasy, víte, že děláte dobře a vás to může také výrazně odlišit od vaší konkurence. Jako takový ukázkový příklad si tu můžeme uvést dva komunikační tóny – formální a přátelský. Je jen na vás, zda budete chtít zákazníkům tykat a navázat tak jakýsi přátelský vztah nebo chcete být formálnější a budete jim vykat. Jenom podotýkáme, že tón komunikace nelze přirovnat k ponožkám – tzn. nemůžete ho furt měnit. Moudro – zvolte si takový tón, který bude pro obě dvě strany přijatelný, a udržujte ho.

3. Určete si “bitevní” strategii

Věci po teoretické stránce máme. Nyní už víme, jak vypadá náš zákazník, a jak s ním komunikovat. Teď k té podstatné věci – musíme si připravit základní strategii obsahu. Tím, že k příspěvku napíšete popis “Kupte si to!” asi nikoho neoslovíte. Rovnou na to tedy zapomeňte. Budeme upřímní, lidé na Facebooku si od vás málokdy něco koupí. Přišli na Facebook, protože chtějí objevovat nové věci, zajímavá fakta, které jim jinde zatají. Co tedy dělat? Dávejte jim prostřednictvím vašeho obsahu pocit, že jsou pro vás důležití a vy pro ně. Znáte-li problémy, kterou vaši cílovou skupinu trápí, tak se o nich jednoduše bavte. Nejenže tím získáte více interakcí, ale později jim navíc budete schopni nabídnout řešení, které oni potřebují.

 4. Tahák na zákazníky – uspořádejte soutěž

Přiznejte se, že když se čas od času na Internetu nebo někde objeví nějaká fakt dobrá soutěž, že si chcete zkusit štěstí. Tak to funguje i na Facebooku – vytvořte facebookovou aplikaci, prostřednictvím které získáte nové fanoušky. Tímto způsobem jim navíc můžete trošku detailněji představit váš produkt a zapojit je také do dění ve vaší firmě. Hodně často se na Facebooku objevují soutěže o zaslání grafického návrhu nového loga či vytvoření poutavého sloganu. Kreativitě se ve světě soutěží rozhodně meze nekladou, čím lepší bude mít soutěž nápad a cenu, tím více liků. Jednoduchá matematika, nyní je jen na vás, co jste schopni obětovat.

5. Placená propagace

Jedním z výdělků společnosti Facebook je především placené reklama, kterou provozuje přes službu Facebook Ads. V praxi to znamená, že máte velké množství reklamních formátů, které lze využít k propagaci produktů či služeb (nebo k oslovení potencionálních zákazníků). Pokud se rozhodnete jít touto cestou, v reklamách dbejte na přesné cílení. Prostě a jistě se snažte co nejvíce zacílit na skupinu vašich potencionálních zákazníků a prostřednictvím reklamy oslovit právě je.

6. Uspějete tehdy, když jim nabídnete to nejlepší

Asi nemusíme říkat, že když svým fanouškům nabídnete to nejlepší, co vůbec máte a budete jim to pravidelně dodávat, tak budete úspěšní a za nedlouho se stanete lepší než je konkurence. Dávejte jim obsah, který je bude zajímat a líbit se jim, oni se vám na oplátku odvděčí tím, že vás budou doporučovat svým kamarádům a vaše základna se bude rozrůstat dále. Učebnicovým příkladem je facebooková stránka slevovekody.com, která denně nabízí svým fanouškům ty nejvýhodnější slevové kódy, které se při každém nákupu mohou hodit. Vytváří tak zajímavý obsah, o který mají lidé zájem. Proto v součtu mají všechny stránky tohoto portálu někde kolem 50 tisíc fanoušků, což je již celkem slušná základna, s kterou se dá již něco pokročilého dělat.

 Foto: SEOclerk

Publikováno: Středa, 5 Listopad, 2014 autorem Facemag.cz