Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

4 nejdůležitější trendy v sociálních médiích pro rok 2014

Absolutním vítězem mezi sociálními sítěmi za minulý rok je samozřejmě Facebook – s více než miliardou uživatelů se stále drží na vrcholu pomyslného žebříčku. Nebude to ale v tomto roce už jinak? Podívejte se na čtyři nejdůležitější trendy, očekávané pro rok 2014:

1. Prostředí sociálních sítí se rychle proměňuje

Facebook je, jak už jsme řekli v úvodu, stále na vrcholu, ostatní sociální sítě ale rozhodně nespí a úžasným tempem zvyšují svůj růst:

4 nejdůležitější trendy v sociálních sítích pro rok 2014

Facebook se stále drží na první příčce co do počtu uživatelů. Ostatní sítě se ale také nezahálí…

Facebook stále ovládá 83 % z celkového počtu vytvořených účtů, 49 % aktivních uživatelů a 56 % frekvence návštěv (tedy uživatelů, kteří navštíví svůj účet víckrát než jednou denně). V poslední době zaznamenal jen drobný – tříprocentní  - úbytek aktivních uživatelů.

Hvězdou je zato (Facebookem vlastněný) Instagram, kterému přibylo 23 % aktivních uživatelů, dobře se umístil i Reddit. V tomto roce se určitě vyplatí těmto sítím věnovat pozornost!

4 nejdůležitější trendy pro sociální sítě 2014

Prostředí sociálních sítí je dynamické: komu letos přibyli uživatelé a odkud naopak utíkají?

2. Boom mobilních uživatelů pokračuje!

V loňském roce se zvýšil i počet lidí, kteří se na sociální sítě přihlašují přes mobilní zařízení oproti těm, kteří k tomu účelu používají stolní počítač. První je samozřejmě Facebook, za ním se umístil YouTube a Google+. Na čtvrtém místě je to opět Facebook – tentokrát jeho Messenger.

4 nejdůležitější trendy v oblasti sociálních sítí pro rok 2014

Mobilní aplikace jsou na vzestupu – k přihlášení na své oblíbené sociální sítě je využívá čím dál více lidí.

Říká se to už dlouho a často, ale: marketéři, všímejte si mobilních uživatelů. Patří jim budoucnost sociálních sítí.

3. Největší věkovou skupinou jsou lidé mezi 24 a 34 lety.

Více než polovina uživatelů sociálních sítí patří do věkové skupiny 16-34 let a z tohoto počtu je nejvíce lidí mezi 24 a 34 lety. Jedná se hlavně o uživatele, kteří se na sociálních sítích začali pohybovat od samého počátku jejich největšího boomu. Zároveň z této informace taky vyplývá, že uživatelé sociálních sítí stárnou… Co jim můžete jako marketéři nabídnout, abyste si je získali?

„Mlaďáci“ mezi 16-24 lety ponejvíc okupují YouTube, Instagram, Tumblr a Pinterest:

4 nejdůležitější trendy v sociálních médiích pro rok 2014

Sociální sítě jsou nejpopulárnější pro lidi mezi 24 a 34 lety. Co jim můžete nabídnout, jak je zaujmout?

4. Nejzaujatějšími uživateli jsou lidé z rozvojových oblastí

Počet uživatelů internetu v Africe a na Středním Východě rychle vzrůstá a stejně tak jejich přítomnost na velkých sociálních sítích, jako je Facebook, Twitter nebo Google+. Svělým příkladem je Indonésie: 97 % Indonésanů s přístupem k internetu má účet na Facebooku a 83 % má účet na Google+. A patří mezi aktivní, nadšené uživatele: 62 % uživatelů je aktivními uživateli Facebooku. Už víte, kam letos zaměřit své úsilí?

4 nejdůležitější trendy pro rok 2014

Rozvojové země jsou možná budoucností Facebooku i dalších sociálních sítí. Nepřemýšlíte o expanzi?

Jak myslíte, že se promění prostředí sociálních sítí v roce 2014? Čeká nás nějaké zemětřesení? A udrží si Facebook své první místo?

Zdroj: Wearesocialmedia.gr

Publikováno: Pondělí, 3 Únor, 2014 autorem Facemag.cz
Doporučujeme
Facemag na Facebooku
Přečetl jsi fakt všechno?
Aktivita
Další parádní weby