Absolutním vítězem mezi sociálními sítěmi za minulý rok je samozřejmě Facebook – s více než miliardou uživatelů se stále drží na vrcholu pomyslného žebříčku. Nebude to ale v tomto roce už jinak? Podívejte se na čtyři nejdůležitější trendy, očekávané pro rok 2014:
1. Prostředí sociálních sítí se rychle proměňuje
Facebook je, jak už jsme řekli v úvodu, stále na vrcholu, ostatní sociální sítě ale rozhodně nespí a úžasným tempem zvyšují svůj růst:
Facebook stále ovládá 83 % z celkového počtu vytvořených účtů, 49 % aktivních uživatelů a 56 % frekvence návštěv (tedy uživatelů, kteří navštíví svůj účet víckrát než jednou denně). V poslední době zaznamenal jen drobný – tříprocentní - úbytek aktivních uživatelů.
Hvězdou je zato (Facebookem vlastněný) Instagram, kterému přibylo 23 % aktivních uživatelů, dobře se umístil i Reddit. V tomto roce se určitě vyplatí těmto sítím věnovat pozornost!
2. Boom mobilních uživatelů pokračuje!
V loňském roce se zvýšil i počet lidí, kteří se na sociální sítě přihlašují přes mobilní zařízení oproti těm, kteří k tomu účelu používají stolní počítač. První je samozřejmě Facebook, za ním se umístil YouTube a Google+. Na čtvrtém místě je to opět Facebook – tentokrát jeho Messenger.

Mobilní aplikace jsou na vzestupu – k přihlášení na své oblíbené sociální sítě je využívá čím dál více lidí.
Říká se to už dlouho a často, ale: marketéři, všímejte si mobilních uživatelů. Patří jim budoucnost sociálních sítí.
3. Největší věkovou skupinou jsou lidé mezi 24 a 34 lety.
Více než polovina uživatelů sociálních sítí patří do věkové skupiny 16-34 let a z tohoto počtu je nejvíce lidí mezi 24 a 34 lety. Jedná se hlavně o uživatele, kteří se na sociálních sítích začali pohybovat od samého počátku jejich největšího boomu. Zároveň z této informace taky vyplývá, že uživatelé sociálních sítí stárnou… Co jim můžete jako marketéři nabídnout, abyste si je získali?
„Mlaďáci“ mezi 16-24 lety ponejvíc okupují YouTube, Instagram, Tumblr a Pinterest:

Sociální sítě jsou nejpopulárnější pro lidi mezi 24 a 34 lety. Co jim můžete nabídnout, jak je zaujmout?
4. Nejzaujatějšími uživateli jsou lidé z rozvojových oblastí
Počet uživatelů internetu v Africe a na Středním Východě rychle vzrůstá a stejně tak jejich přítomnost na velkých sociálních sítích, jako je Facebook, Twitter nebo Google+. Svělým příkladem je Indonésie: 97 % Indonésanů s přístupem k internetu má účet na Facebooku a 83 % má účet na Google+. A patří mezi aktivní, nadšené uživatele: 62 % uživatelů je aktivními uživateli Facebooku. Už víte, kam letos zaměřit své úsilí?
Jak myslíte, že se promění prostředí sociálních sítí v roce 2014? Čeká nás nějaké zemětřesení? A udrží si Facebook své první místo?
Zdroj: Wearesocialmedia.gr
Publikováno: Pondělí, 3 Únor, 2014 autorem Facemag.cz