Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

3 věci, které by měl Facebook udělat v příštích deseti letech

Facebook oslavil deset let své úspěšné existence a do další dekády plánuje velké věci. Co by měl ale Facebook udělat, aby se dočkal dalších kulatin?

Facebook ještě rozhodně nepatří do starého železa, naopak. Jeho plány pro příští desetiletí jsou velké a ambiciózní. Otázkou ale je, na co by se měl zaměřit, aby v celém příštím desetiletí přežil. Odborníci se shodují, že by mělo jít především o tři oblasti: mobilní zařízení, marketéry a otázky soukromí.

1. Mobilní zařízení jsou budoucnost

Budoucnost Facebooku (ale nejen jeho) evidentně spočívá v mobilních zařízeních. Již dnes se 7 z 10 uživatelů přihlašuje na Facebook přes mobilní zařízení. Přestože většina z těchto uživatelů používá i stolní počítače, je jasné, že Facebook bude muset zapracovat na inovacích právě v oblasti mobilních zařízení.

I fakt, že Facebook plánuje další samostatné aplikace – poté, co tento týden vypustil tolik očekávanou čtečku zpráv Paper – napovídá, že do budoucna Facebook s mobilními zařízeními počítá ještě víc, než doposud. Ostatně, i v oblasti příjmů z reklamy už příjmy z mobilních reklam předstihly ty ze stolních počítačů.

2. Ať marketéři dostanou, co chtějí

Facebook má kupodivu pouze jediný způsob, jak vydělat peníze – spoléhá na příjmy od marketérů, kteří díky reklamě na Facebooku mohou inzerovat produkty a služby třetí strany. S množstvím dat ohledně preferencí uživatelů může Facebook zcela redefinovat způsob, jakým společnosti cílí na své zákazníky. To se zatím nestalo – marketéři stále platformu využívají stejným způsobem, jakým by si zakoupili banner na jakémkoliv jiném webu.

A to pro Facebook není vůbec dobře – jak ukázal třeba výzkum Forrester Research v roce 2013, marketéři v USA, Kanadě nebo Velké Británii před Facebookem dávají přednost LinkedIn, Yahoo a Google. Velké společnosti ovšem na sociálních sítích stále inzerují, a to i přes nespokojenost s návratností takové investice.

Facebook má nyní sílu na to, aby v příští dekádě vše změnil – aby skutečně dokázal určit budoucnost online marketingu. Jaké nové možnosti marketérům asi nabídne?

3. Nebojte se o své soukromí?

Uspokojit zároveň zájmy uživatelů i marketérů může být pěkně tvrdý oříšek. Údaje, které lidé mezi sebou sdílejí, totiž Facebook poskytuje marketérům, a to se samozřejmě uživatelům nelíbí. Ti mají většinou obavy, jakým způsobem jsou na Facebooku jejich informace dále šířeny.

Facebook ovšem bez svých uživatelů nepřežije – bez nich není nic. Proto by se otázka vlastního soukromí a obav z jeho narušení měla stát dalším velkým tématem pro druhé desetiletí života Facebooku. Sociální síť může změnit své standardy, ale lepší by bylo, kdyby poskytla svým uživatelům poučení, naučila je vše potřebné a poskytla jim nástroje, pomocí kterých se uživatelé budou moci cítit na Facebooku bezpečněji.

Myslíte, že se Facebook dožije dvacátých narozenin? Nebo pro něj bude příští desetiletí „konečná“?

Zdroj: Wearesocialmedia.gr

Publikováno: Čtvrtek, 6 Únor, 2014 autorem Facemag.cz
Doporučujeme
Facemag na Facebooku
Přečetl jsi fakt všechno?
Aktivita
Další parádní weby