Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

3 neporazitelné zbraně ve válce na sociálních médiích

Jak zvítězit nad svými konkurenty na sociálních sítích? Nejdůležitější je sestavit kvalitní arzenál. V něm by neměly chybět skutečné potřeby uživatelů, pravdivost značky a dobré zacílení.

BIA/Kelsey odhaduje, že utrácení peněz na sociálních médiích vzroste ze 4,7 miliardy dolarů v roce 2012 na 11 miliard dolarů v roce 2017. Pokud se na tomto růstu podílíte svými aktivitami také, mělo by vás zajímat, zda vaše investice povede k vítězství nebo hořké prohře.

Jaké je tajemství úspěchu?

Cesta k úspěchu je lemována mrtvolami „skvělých“ sociálních kampaní, které zkrátka nefungovaly. Když přijde na věc, budou se vám hodit tři tajemství úspěchu na sociálních sítích:

  • Reagujte na skutečnou a trvající potřebu či touhu zákazníka. Neúspěšné kampaně sdílí některé společné znaky: na jedné straně vysoké platby za inzerci, na straně druhé nízké zaujetí publika a naprosto minimální viralitu. Když se značka nezajímá o potřeby svých zákazníků, proč by se zákazníci zajímali o značku?
  • Při vystupování za značku buďte upřímní a poctiví. Řada značek například na sociálních sítích rozhlásila svůj úmysl zapojit se do charitativní činnosti, čímž přilákala řadu sociálně uvědomělých fanoušků. Ve chvíli, kdy ovšem značka nepřejde od slov k činům a nechá celou záležitost vyšumět, fanoušci se od ní zase odvrátí a navíc se budou cítit zklamaní a podvedení.
  • Zaměřte se na své zákazníky ve správném okamžiku rozhodovacího procesu. Každý zákazník prochází během procesu rozhodování o nákupu několika fázemi. Poučte se o nich třeba zde a svou propagaci zacilte na zákazníky v té nejvhodnější fázi.

Mnoho vítězů v utkání na sociálních sítích jsou nováčci nebo úzce profilované značky, které i přesto poskytují velkým společnostem cennou lekci.

Dobrý příklad napoví

Příkladem je třeba Astro Gaming, obchod, zaměřený na herní vybavení pro náročné hráče. Lidé, kteří tento obchod vedou, si uvědomili, že v náročném vybavení z jejich nabídky se často pořádně nedokážou vyznat ani zkušení hráči. Mnoho lidí se nadto kupuje vybavení nikoliv online, ale třeba na herních konferencích a jiných akcích, kde mohou zároveň dostat cenné rady od prodavačů či jiných zkušených hráčů. Astro Gaming tak rekrutovala zkušené hráče z řad svých fanoušků, aby byli k dispozici zákazníkům v jejich e-shopu. Zákazníci se mohli kdykoliv zeptat na radu a požádat o pomoc.

Tím, že se obchod zamyslel nad chováním herní komunity, dokázal určit její potřeby. Nabídl pomoc v té fázi nákupu, kdy ji zákazník skutečně potřeboval. Vyplatila se obchodu Astro Gaming tato strategie? Ale jistě – jejich obrat vzrostl o 350 %.

Sociální média jsou bojištěm, na kterém probíhá neustálá válka o přízeň fanoušků a zákazníků. Osvojte si tři nejmocnější zbraně a zvítězte v bitvě o příštího zákazníka!

Zdroj: http://goo.gl/Sskk59

Publikováno: Neděle, 20 Říjen, 2013 autorem Facemag.cz