Facebook magazínFacebook magazín | FaceMag.cz

18 tipů, které zvýší úspěšnost vaší reklamy na Facebooku

Nejlepší cestou, jak získat více fanoušků na Facebooku je dobrá reklama. Uživatelé Facebooku se o fanouškovských stránkách dozvídají nejčastěji právě přes reklamy. Proto je pro váš celkový úspěch na sociálních sítích velmi důležité vědět, jak reklamy efektivně tvořit a spouštět. O úspěchu nebo neúspěchu reklamy totiž mohou rozhodnout naprosto primární a jednoduché věci jako je obrázek nebo titulek, který použijete.

Připravili jsme pro vás seznam praktických a vysoce efektivních tipů, které vám pomohou maximalizovat účinek vašich reklam na Facebooku.

1. Jaký obrázek byste měli použít?

TIP #1: Lidé mají větší tendenci kliknout na reklamy s obrázky lidí a speciálně na reklamy s obličeji.

TIP #2: Ve své reklamě používejte barvy, které kontrastují s modrými barvami Facebooku – přitáhnou více pozornosti a odliší se od zbytku stránek.

TIP #3: Nejlepší je nahrávat horizontálně postavené obrázky – tím maximalizujete prostor, který reklama nabízí (110 x 80 px).

TIP #4: Do obrázku zahrňte i název značky. Jen malé procento lidí, kteří jsou vaší reklamě vystaveni, na ni skutečně kliknou. Reklama ale bude přesto viditelná, využijte tuto skutečnost a propagujte svou značku, jak jen to jde. Pokud se navíc rozhodnete pro reklamu typu pay-per-click (placení za proklik), můžete svou značku propagovat i zadarmo. Když se totiž někdo na vaši reklamu dívá, ale neklikne na ni, nezaplatíte ani korunu!

TIP #5: Použijte co největší obrázek – zvětšete jej tak, aby zabíral co nejvíce prostoru na všech svých 4 stranách bez toho, aniž by se ztratila jeho ostrost. Obrázek, který obsahuje jeden zblízka vyfocený obličej přitáhne víc pozornosti, než ten, na kterém jsou postavy několika lidí tak malé, že nerozeznáte žádné detaily.

TIP #6: Poté, co vytvoříte finální obrázek, udělejte několik kroků vzad a podívejte se na reklamu s větším odstupem. Pokud i z dálky můžete s jistotou říct, co na obrázku skutečně je, jste na dobré cestě. V opačném případě je potřeba nad zvoleným obrázkem ještě popřemýšlet.

TIP #7: Eliminujte zbytečnosti kolem hlavního obrazu – použijte transparentní nebo bílé pozadí. Nechcete přeci odvracet pozornost lidí od merita své reklamy.

TIP #8: Nikdy nepoužívejte obrázek osoby, pokud to nekoresponduje s obsahem vaší reklamy – nejúspěšnější bývají vždy ty reklamy, které obsahují relevantní obraz.

TIP #9: Buďte kreativní! Vaše reklama musí vynikat mezi milióny dalšími, kterým jsou lidé každodenně vystavováni.

2. Jak správně zvolit reklamní titulek?

TIP #10: Ptejte se! Lidé, kteří si sami pro sebe čtou otázky, si na ně také velmi často sami odpovídají. Je-li vaše otázka dostatečně přesvědčivá, lidé na reklamu kliknou proto, aby se dozvěděli odpověď.

TIP #11: Omezte titulek jen na jeden řádek.

TIP #12: Použijte titulek, který u čtenářů vyvolá nějakou reakci, jako například smích.

TIP #13: Vaše zpráva musí být jasná – co nabízíte a proč by se o to měl zákazník zajímat?

TIP #14: Dejte lidem přesvědčivý důvod ke kliknutí. Přístup k různým benefitům (kupóny, soutěže, dárky) je nejčastějším důvodem, proč se lidé stávají fanoušky stránek na Facebooku.

TIP #15: Pokud chcete, aby vaše reklama cílila na určité zájmy uživatelů, nebo na uživatele z určité geografické oblasti, připojte informaci, která je pro ně důležitá. Například pro lidi žijící v Praze reklama působí mnohem relevantněji, je-li slovo Praha obsaženo přímo v textu.

TIP #16: Řekněte lidem, aby měli rádi vaši značku – říkat jim, co přesně mají dělat, je překvapivě efektivní metoda. Například “Podzim je tady stejně jako náš sezónní dýňový koláč. Klikněte na “Líbí se mi”, pokud si myslíte, že to zní výborně!”

TIP #17: Nezapomínejte na call-to-action! Zprávy typu “Kliknětě zde”! nebo “Vstupte nyní” řeknou uživatelům, co přesně mají v rámci interakce udělat.

TIP #18: Snažte se nepůsobit jako velká společnost – promlouvejte ke svým fanouškům jako normální, obyčejní lidé.

A jaké jsou vaše tajné tipy pro úspěšnou reklamu?

Zdroj:

www.allfacebook.com
www.wildfireapp.com

Publikováno: Středa, 27 Červenec, 2011 autorem Facemag.cz