Co uvidí návštěvníci vaší stránky na Facebooku jako první? Pokud hádáte, že úvodní fotku, je to správně. Úvodní fotky se od svého zavedení na profilech i stránkách staly mocným nástrojem, který může vaší značce na Facebooku dodat správný drajv. Jen je potřeba s nimi umět cílevědomě zacházet. Jak na to?
Úvodní fotka je vlastně jakýmsi zrcadlem značky – znázorňuje její vyzařování, předává emoce, ideje, aktivity a filosofii značky. Proto byste na ni měli klást velký důraz. Jedná se o hlas vaší značky na Facebooku.
Co všechno je možné s úvodní fotkou provést? Nabízíme vám deset a jeden způsob, jak proměnit vaši úvodní fotku v mocnou zbraň marketingu. A to vše v rámci 851×351 pixelů!
1. Promujte svou značku
Jedná se o nejčastější, nejobvyklejší způsob, jak značky využívají prostor úvodní fotografie. Zvolte kompozičně vyváženou, zajímavou fotku s jedinečnou atmosférou. Fotka může třeba odkazovat na aktuální roční období nebo blížící se významný den či svátek:

Podzimně laděná úvodní fotka Starbucks přímo vybízí, abyste si sedli na lavičku v parku s horkou kávou v rukou…
2. Vyjádřete podporu dobré věci
Pokud se vaše značka orientuje na pomoc druhým lidem nebo třeba podporuje nějaký charitativní projekt, využijte úvodní fotku k tomu, abyste předvedli svou společenskou uvědomělost a zájem:
3. Upozorněte na blížící se událost
Pokud vaše značka pořádá nebo sponzoruje významnou událost nebo akci, opět se nestyďte na to poukázat prostřednictvím úvodní fotografie:
4. Promujte práci vašich fanoušků
Proč vznikly stránky na Facebooku? No ano, aby sdružily fanoušky vaší značky! Pamatujte, že na sociálních sítích se první poslední točí právě kolem lidí – vašich příznivců. Jakmile to jen jde, projevte jim vděčnost za jejich přízeň a využijte k tomu i nejnápadnější prvek stránky – vaše úvodní foto.
5. Promujte nový produkt
Potřebujete do povědomí dostat nejnovější produkt vaší značky? Profesionální, lákavá úvodní fotka dokáže v tomto ohledu zázraky:
6. Prodejte produkt
Napsali jste novou knížku nebo spouštíte kurz? A co takhle plody vaší práce nabídnout fanouškům vaší stránky přímo v jejím záhlaví?

Svou knihu nebo přednáku můžete nabídnout i formou úvodní fotky na Facebooku. Pozor jen na množství textu.
7. Řekněte všem, o čem vaše stránka je
Rychlost a stručnost je modlou informačního věku. Naservírujte svým potenciálním fans vše, co potřebují vědět, v úderném hesle a zabalené do pěkné grafiky.

Fanoušci by se měli dozvědět o vaší stránce vše potřebné na první pohled – a to lepší na ně udělá dojem.
8. Zveřejněte názory fanoušků
Pokud vám již od vašich fanoušků přišly nějaké skutečně pěkné reference, proč si je neumístit na úvodní fotku? Řeknete tak celému světu, že jsou vaše služby či produkty kvalitní a nebude to znít jen jako obyčejné chvástání.
9. Ukažte „své lidi“
Fotografie vašich zaměstnanců (u velkých podniků) nebo vás a vašeho menšího týmu dodá zákazníkům pocit pospolitosti a důvěry. Když vás a vaše zaměstnance viděli na fotografii a znají vaše tváře, vytvoří si k vám předem přátelsky naladěný postoj:
10. Promujte své fanoušky
Požádat své fanoušky o fotografie sebe sama a pak je vystavit jako koláž na úvodní fotografii? To přece každého takového fanouška musí zahřát u srdce. Jak už bylo zmíněno u bodu 4.: příznivci jsou alfa a omega vaší aktivity na sociálních sítích.

Walmart právem patří mezi nejpopulárnější stránky na Facebooku: jeho marketéři málokdy šlápnou vedle.
11. Ohlašte soutěž
S možností pořádat soutěže v Timeline se tento způsob propagace na Facebooku stává nesmírně oblíbeným a zábavným. Využijte této možnosti, kterou Facebook konečně nabízí, a nezapomeňte všechny návštěvníky na soutěž upozornit i v úvodní fotce:
Napadají vás ještě další způsoby, jak využít úvodní foto vaší stránky? Viděli jste někde skutečně originální úvodní fotku? Pochlubte se nám svým úlovkem v komentářích!
Zdroj: http://wearesocialmedia.gr/101-creative-ways-to-use-your-cover-photo/
Publikováno: Pátek, 8 Listopad, 2013 autorem Facemag.cz