Kvalitně sestavený post je skvělým způsobem, jak navázat kontakt s vašimi současnými i budoucími fanoušky – jak zvýšit tzv. engagement. Po nedávné změně algoritmu newsfeedu je engagement důležitější než kdy předtím – jen díky němu získá vaše stránka větší dosah.
A čím větší dosah, tím více lidí uvidí, lajkuje a okomentuje váš příspěvek – a tím vyšší bude zase engagement… a tak pořád dokola.
Jak vytvořit nejlepší a nejatraktivnější post?
Asi nejdůležitější věc, kterou byste měli promyslet, je tato otázka: Bude někdo – kdokoliv – chtít sdílet tento post se svými přáteli a rodinou? Pokud odpověď zní ne, ani se nenamáhejte post zveřejňovat. Pokud si ale myslíte, že se obsah postu setká s úspěchem, vyzkoušejte následující tipy:
1. Buďte přirození: Facebook je platforma, kde se lidé chtějí uvolnit a bavit. Pište pohodové posty a dejte si pozor na nudnou formálnost.
2. Téma, čas a relevance: Post musí být napsán tak, aby vyvolával okamžitou akci – aby na něj fanoušci reagovali právě teď. Pište na aktuální a důležité téma a dejte si pozor na vhodné načasování.
3. Obrázky: Staré zlaté pravidlo. Obrázky na Facebooku patří k nejnavštěvovanějším, nejkomentovanějším a nejoblíbenějším formám obsahu. Využijte toho.
4. Buďte struční: Čím kratší post, tím lépe. Uvádí se, že ideální post má 80 znaků nebo méně. Naučte se editovat příspěvky a zkrátit je tak, že i s méně slovy dají smysl.
5. Emoce prodávají: A také povzbuzují fanoušky, aby sdíleli post dál. Ty nejpopulárnější posty jsou emocionálně zabarvené a přesvědčivé. Jsou vyzývavé – nutí fanoušky na ně reagovat. Vytvořte post, který přímo křičí po reakci. Vytvořte post pro komentáře.
6. Ptejte se: Jedná se o snadný způsob, jak získat spoustu nových komentářů. Otázka by ovšem měla být jednoduchá. Pokud to půjde, napište otázku až na konec vašeho postu.
7. Postujte citáty: Inspirativní citáty fungují na sociálních sítích velmi dobře. Vyzkoušejte různé verze jejich zveřejňování: buď je přepište do postu nebo zkuste obrázkovou verzi s vepsaným citátem.
8. Nedoprošujte se: Nový algoritmus Facebooku vám udělá čáru přes rozpočet, pokud budete chtít své fanoušky prosit o Like nebo komentář. Těmto call-to-action totiž není vůbec nakloněný a může váš post penalizovat.
9. Celé odkazy: Je zajímavé, že uživatelé sociálních sítí dávají přednost kompletním odkazům na externí stránky. Různě zkrácené odkazy vykazují třikrát nižší engagement než odkaz v plné délce.
10. Buďte sami sebou: Vaši fanoušci vás mají rádi z nějakého důvodu – jste pro ně zajímaví a výjimeční. Komunikujte s nimi přirozeně a otevřeně, protože potřebují mít pocit, že jednají s živým člověkem a ne nějakou anonymní korporací.

Facebook změnil algoritmus, který určuje zveřejňování příspěvků stránek na zdi uživatele. Tomu je potřeba přizpůsobit vytváření vašich dalších postů… Jak na to?
Zdroj: Wearesocialmedia.com
Publikováno: Středa, 15 Leden, 2014 autorem Facemag.cz